İç-dış başarı ve maneviyat ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı ergenlerin değerler konusunda farkındalık düzeylerinibelirlemek, belirlenen gereksinimlere yönelik manevi güçlenme/bakım içeriklerioluşturmak ve ergenlere yönelik gerçekleştirilen bu içeriklerin Tanrı algısı, insaniDeğerler ve öz-Yeterlik düzeyi üzerindeki etkililiğinin değerlendirilmesidir.Araştırmanın çalışma grubu Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan Atatürk Anadoluİmam Hatip Lisesi gönüllü 10. sınıf öğrencilerinden 30 deney grubu ve 30 kontrol grubuolmak üzere toplamda 60 öğrenci oluşturmuştur. Değerler konusunda farkındalıkdüzeylerini saptamak için keşifsel desenin kuralları uygulanmış ve fenomenolojikaraştırma metodu izlenmiştir. Bu dönemde öğrencilerle ikili görüşmeler yapılmış, alanyazın incelenmiş ve alan uzmanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Katılımcılarıngereksinimlerine göre hazırlanan manevi güçlenme/bakım programı tema odaklı gruptoplantıları ile gerçekleştirilmiştir. 15 hafta uygulanan tema odaklı grup toplantılarındansonra öğrencilerle tekrardan ikili görüşmeler yapılmıştır. Sonuçta manevigüçlenme/bakım programının öğrencilerin değerler konusunda farkındalık düzeyleriniartırdığına ulaşılmıştır.Değer Odaklı Manevi Güçlenme/Bakım programının Tanrı algısı, insani değerlerve öz-yeterlik düzeylerine olan etkisini tespit etmek için hem deney hem de kontrolgruplarına ön test, son test ve izleme testi uygulanmıştır. Manevi güçlenme/bakımprogramına katılan deney grubu katılımcılarının Tanrı algısı, insani değerler ve özyeterlik puanlarının pozitif yönde arttığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak ergenlerin değerler konusunda farkındalık düzeyleri belirlenmiş, oluşturulan manevi güçlenme/bakım programının içerikleri ergenlerin hem değerler farkındalıklarınıyükselttiğine hem de onların Tanrı algısı, insani değerler ve öz-yeterlik düzeyleriniartırdığına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Din Psikolojisi, Maneviyat, manevi güçlenme/bakım, manevi gereksinimler, ergenlik, Tanrı algısı, insani değerler, öz-yeterlik. The aim of the research is to determine the values awareness level of adolescents,constitute spiritual refresment contents towards determined needs and evaluate theeffectiveness of these contents that were applied on adolescents on God perception,human values and self-efficacy. Volunteer sixty students in total who are students inAtatürk Anatolian imam hatip high school which is in Keçiören district in Ankara tookplace in research. Thirty students were in experimental group and thirty students were incontrol group. Rules of heuristic design were applied to determine level of awareness inthe topic of values and phenomenological research method was followed. In this processbilateral negotiations were carried out with students, literature was examined and viewsof field experts were consulted. Spiritual refreshment program which was preparedaccording to participants' needs were carried out with theme focused group meetings.After theme focused group meetings which were carried out for fifteen weeks, bilateralnegotiations were carried with students again. In conclusion it was reached that spiritualrefreshment program enhanced students' level of awareness in the subject of values.Pretest, posttest and trail test were applied in experimental and control groups inorder to determine effects of values focused spiritual refreshment program on Godperception, human values and self-efficacy. It was found that points of participants's ofexperimental group related to God perception, human values and self-efficacy enhancedpozitively.In conclusion it was reached that awareness levels of adolescents in the subjectof values were determined, contents of spiritual refreshment program enhanced awareness of adolescents' values and level of their God perception, human values and self-efficacy points.Key Words: Religion Psychology, Spirituality, spiritual refreshment/care, spiritual needs, God perception, adolescents, human values, self-efficacy.
Collections