Foucault'nun `toplumsal denetim` ve Geertz'in `kültürel sistem` kavramı çerçevesinde Hıristiyanlığın `inanç nesnelerinin` kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması sosyoloji, din sosyolojisi ve din antropolojisi açılarından özellikle Foucault'nun toplumsal denetim ve iktidar kavramları ile Geertz'in kültürel sistem kavramı ekseninde Hıristiyanlığın inanç nesnelerinin kullanımını incelemektedir. Çalışma, aynı zamanda, Foucault'nun iktidar, özne, otorite ve söylem üzerindeki çalışmaları ile Geertz'in kültür kuramının toplum üzerindeki etkisinin Hıristiyanlık özelinde analizini içermektedir. Varılan sonuçlar, Foucault'nun toplumsal denetim ve Geerz'in kültürel sistem kavramlarının Hıristiyanlık inancındaki relikler (kutsal nesneler), sakramentler (ayinler) ve sembollerden oluşan inanç nesnelerinin kullanımında geçerli olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma öte yandan, `otomatik din` başta olmak üzere yeni kavram önerilerini de kapsamaktadır. This thesis examines the use of Christian faith objects in terms of sociology, sociology of religion and anthropology of religion, especially in the axis of Foucault's concepts of social control and power and Geertz's concept of cultural system. The study also includes the analysis of Foucault's studies on power, subject, authority and discourse, and the effect of Geertz's theory of culture on society, specific to Christianity. The results revealed that Foucault's concepts of social control and Geerz's cultural system are valid in the use of belief objects consisting of relics (sacred objects), sacraments (rites) and symbols in the Christian belief. On the other hand, the study also includes proposals for new concepts, especially `automatic religion`.
Collections