2000 sonrası bilimkurgu sinemasında robotların cinsiyetlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 2000 sonrasında çekilmiş bilimkurgu filmlerinde robot karakterlerin cinsiyetlendirilmesi incelenmiştir. Bu doğrultuda seçilen Aşk (Her, Spike Jonze, 2013), Ex Machina (Alex Garland, 2014), Kabuktaki Hayalet (Ghost in the Shell, Rupert Sanders, 2017), Yapay Zekâ Doğuyor (AI: Rising, Lazar Bodroža, 2018) ve Ben Bir Anneyim (I am Mother, Grant Sputore, 2019) filmlerinde yer alan robotlar görsel analiz yönteminden faydalanılarak beden ve toplumsal roller açısından cinsiyetlendirilme pratikleri ve cinsiyetlendirilmeleri sonucunda maruz kaldıkları ötekileştirmeler ekseninde incelenmiştir. Çalışmada teknoloji ve toplumsal cinsiyet arasındaki tartışmalar transhümanizm, posthümanizm ve siberfeminizm kuramlarından yararlanılarak değerlendirilmiştir. In this study, the gendering of the robot characters in the post 2000 science fiction movies is examined. Accordingly, robots in Her (Spike Jonze, 2013), Ex Machina (Alex Garland, 2014), Ghost in the Shell (Rupert Sanders, 2017), AI: Rising (Lazar Bodroža, 2018) ve I am Mother (Grant Sputore, 2019) movies are analyzed from the viewpoint of them as a result of these practices by using visual analysis method. This work deals with discussions on technology and gender by engaging with the theoretical explanations of transhumanism, posthumanism and cyberfeminism literature.
Collections