The Representations of Body, Space and Trauma in Emma Donoghue's Room, Ali Smith's There but for the and Pat Barker's Toby's Room
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, üç çağdaş yapıt olan Emma Donoghue'nün Room (2010), Ali Smith'inThere but for the (2011) ve Pat Barker'ın Toby's Room (2012) eserlerinde mekân vetravmatize bedenlerin temsillerini incelemeyi amaçlamaktadır. Travma, akademikçalışmalarda popüler bir konudur, ancak travmanın beden ve mekân arasındaki ilişkisibakımından çok sık çalışılan bir konu değildir. Bu nedenle, bu tez travmatize bedenler vemekânlar arasındaki ilişkiyi üç farklı teorik çerçeve ışığında incelemektedir. Metodolojikolarak, ilk roman analizinde Foucault'nun kavramları takip edilir. İkinci roman Deleuzeve Guattari'nin bakış açısıyla, üçüncü roman ise Kristeva'nın felsefesi ışığındaincelenmiştir. Uysal beden, şizo beden ve iğrenç beden kavramları ana metinlerdesırasıyla işlenmektedir. Farklı türde kavramların birleştiği ortak payda ise bedenlereatfedilen kodların bireyi içinden çıkması neredeyse imkânsız olan kaçınılmaz birdamgalama bölgesine itmesidir. Bu açıdan damganın oluşumunda mekânlar önemli birrol oynamaktadır. Tüm karakterler belirli odalarda travmatize olduğundan, bedensel veuzamsal politikaların analizinin beden ve mekânları bir bütün haline getirdiği savunulur.Bu nedenle, aynı damga etrafında birleşen beden ve mekânların birbirini temsil eder hâlegeldiği ortaya konulur. Travmaya yol açan toplumsal baskı içeren kodlar, Freud veKübler-Ross'un kavramlarıyla incelenir. Dolayısıyla bu tez, eserlerde toplumsal kodlarınkaçınılmazlığını, bunların nasıl travmaya yol açtığını ve nasıl aşılacağını ortayakoymaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmanın ilk bölümünde beden kavramı, bedeninmekânlarla ilişkisi ve travma konuları tarihsel, teorik ve kavramsal bir çerçevede elealınmaktadır. İkinci bölüm, ilk olarak Old Nick'in uysal beden sistemindeki baskıstratejilerini inceleyerek Room (2010) adlı eserdeki beden, mekân ve travma konularınıele alır. Analiz, odayı heterotopik bir uzam olarak ele alan mekânsal incelemeyle devametmektedir. Mekânsal analiz ayrıca, gerçeklik duygusunu etkilediği için içeri ve dışarınınçatışmasını da dikkate alır. Son olarak, karakterlerin travması ve iyileşme süreçleri yasınbeş aşaması bakımından ele alınmaktadır. Üçüncü bölüm öncelikle kapitalist makineninstratejilerini ve Miles'ı nasıl bir şizo beden olmaya ittiğini incelemektedir. Analiz,Miles'ın bedeninin nasıl haklarından mahrum bırakılmış bir yüzeye dönüştüğünügöstererek, yersizyurtsuzlaştırma ve yeniden yerliyurtlulaşma kavramlarının elealınmasıyla devam etmektedir. Bu nedenle, kamusal ve özel alan ikiliği de incelenir. Dahasonra, Freud ve Kübler-Ross'un görüşleri uygulanarak, travma ve iyileşme süreci analiziyapılmaktadır. Dördüncü bölüm, ataerkilliğin baskıcı stratejilerine ve bunların nasıliğrenç bedene yol açtığına odaklanmaktadır. Analiz, kamusal ve özel alandaki baskıcımekânları inceleyerek bunların Elinor'un psikolojik hapsolmasına nasıl sebep olduğunugözler önünde sermektedir. Ardından, Elinor'un travmasının analizi yapılmıştır. Sonuçbölümü ise, kavramsal ve teorik çerçeve ışığında tüm bölümlerin bir sentezinisunmaktadır. This dissertation aims to examine the representations of body, space andtrauma in three contemporary novels, Emma Donoghue's Room (2010),Ali Smith's There but for the (2011) and Pat Barker's Toby's Room (2012).Trauma is a popular topic in academic studies, yet it is not frequently studied interms of trauma's link with the body and space. Therefore, this thesis exploresthe relationship between traumatized bodies and spaces within three differenttheoretical frameworks. Methodologically, Foucault's concepts are followed in theanalysis of the first novel. The second novel is examined from the point of viewof Deleuze and Guattari, and the third novel is analysed in light of Kristeva'sphilosophy. The concepts of docile body, schizo body and abject body arerespectively studied in the main texts, and the common denominator they areunited around is that the codes attributed to the bodies push the individual intoan inevitable stigma zone from which it is almost impossible to get out. In thisrespect, spaces play a significant role in the formation of the stigma. Because allthe characters are traumatized in certain rooms, it is argued that the corporeal andspatial politics bring the bodies and spaces into a whole. Therefore, it is revealedthat the bodies and spaces that are gathered around the same stigma becomerepresentative of each other. The codes of social oppression that cause the traumaare examined with the concepts of Freud and Kübler-Ross. Therefore, thisdissertation reveals the inevitability of social codes, how they lead to trauma andhow to work through it. In this regard, the first chapter of this study tackles theterm body, its relations to spaces, and also the concept of trauma within a historical,theoretical and conceptual framework. The second chapter offers the analyses ofdocile body, space and trauma in the work Room (2010) by firstly examining OldNick's strategies of oppression. The analysis continues with a spatial one consideringthe room as a heterotopic space. The spatial analysis also tackles the antinomy ofinside and outside as it affects the sense of reality. Finally, the trauma and workingthrough processes of the characters are discussed in terms of the five stages ofgrief. The third chapter first examines the strategies of the capitalist machine andhow they propelled Miles to become a schizo body. The analysis continues withregard to the spatial concepts of deterritorialization and reterritorialization, showinghow Miles' body becomes a disenfranchised surface. Therefore, the dichotomy ofthe public and private is also examined. Subsequently, an analysis of the traumaand working through is offered by applying Freudian and Kübler-Rossian insights.The fourth chapter focuses on the oppressive strategies of patriarchy and how theylead to an abject body. The analysis examines the oppressive spaces in the publicand private, revealing how they cause Elinor's psychological confinement. Thencomes the analysis of Elinor's trauma and working through. The conclusion sectionpresents a synthesis of all the chapters in light of the conceptual and theoreticalframework.
Collections