İlahiyat eğitimi üzerine akademisyen görüşleri çerçevesinde nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlahiyat fakültelerinde gerçekleştirilen eğitimin hangi amaç, muhteva, materyal ve yöntemle kılavuzlandığına dair bir bakış açısı getirme adına öğretimin yöneticisi olan akademisyenlerin deneyimleri üzerine tasarlanan ve eğitimde program geliştirme ilkeleri merkeze alınarak incelenen bu araştırmada; araştırmanın öznesi olan akademisyenlerin lisans düzeyinde kendi bilim alanlarında sundukları öğretim hakkındaki bakış açılarını doğrudan öğrenebilmeye, taranan literatür ve elde edilen mülakat verilerinden yola çıkarak ortaya çıkan anlamı program geliştirme ilkeleri bağlamında yorumlamaya olanak tanıdığı için nitel araştırma modeli tercih edilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden de durum çalışması desenine göre yürütülmüştür. Nitel yöntemin görüşme formu tekniğiyle veri toplanan çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik modeli kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların İlahiyat lisans programı üzerine olan görüşler ele alınmış, lisansüstü ile ilgili olan görüşleri araştırmaya dâhil edilmemiştir. Toplanan veriler analiz edilirken betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Katılımcıların yanıtlarına ilişkin temaların belirlendiği çalışmadan elde edilen bulgular ilgili literatür, TYYÇ ve Bologna ders bilgi paketleri çerçevesinde karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, İlahiyat Lisans Programı, Eğitimde Program Geliştirme, Bologna Ders Bilgi Paketi, İlahiyat Programı Öğrenme Çıktıları. In this research, which is designed on the experiences of academicians who are the managers of education in order to bring a perspective on the purpose, content, material and method by which the education carried out in the faculties of theology is guided, and which is examined by focusing on the principles of curriculum development in education; Qualitative research model was preferred because it allows to directly learn the perspectives of the academicians, who are the subject of the research, about the teaching they offer in their fields of science at the undergraduate level, and to interpret the meaning emerging from the literature and interview data obtained in the context of curriculum development principles. It was conducted according to the case study design, one of the qualitative research designs. In the study where data were collected with the interview form technique of the qualitative method, the maximum diversity model, one of the purposeful sampling methods, was used. In the study, the views of the participants on the Theology undergraduate program were discussed, and their views on the postgraduate program were not included in the study. While analyzing the collected data, descriptive analysis and content analysis methods were used together. The findings obtained from the study, in which the themes related to the participants' responses were determined, were compared and interpreted within the framework of the relevant literature, TYYÇ and Bologna information system.Keywords: Religious Education, Theology Undergraduate Program, Curriculum Development in Education, Bologna Information System, Learning Outcomes of Theology Program.
Collections