Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Nimet Remziye
dc.contributor.authorYıldız, Büşra
dc.date.accessioned2023-09-22T12:10:56Z
dc.date.available2023-09-22T12:10:56Z
dc.date.submitted2022-12-05
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738250
dc.description.abstractBu tez, dijital öykü atölyelerinin ortaokul öğrencilerinin 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimine ve fen bilimleri dersi akademik başarılarına olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada dijital öyküleme atölyesinin çeşitli değişkenler üzerinde etkisini bulmak amacıyla eylem araştırması şeklinde planlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van ili Edremit ilçesinde bulunan devlet ortaokulundabeşinci, altıncı ve yedinci sınıfta öğrenim gören toplam 30 öğrenci ve aynı okulda görev yapan fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Başarı Testi`, `Dijital Öykülemeye Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Anketi`, `Dijital Hikayeler İçin Dereceli Değerlendirme Ölçeği`, `Yarı Yapılandırılmış Görüşme`, `Gözlem` ve `Araştırmacı Günlüğü` kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nicel ve nitel veriler analiz edilmiş ve sonucunda ortaokul 5, 6 ve 7. Sınıf öğrencilerin dijital öyküleme etkinliklerinin 21. Yüzyıl becerileri tüm alt boyutlarını (öğrenme ve yenilik becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri, yaşam ve kariyer becerileri) olumlu olarak etkilediği ve bu sonucu yarı yapılandırılmış görüşme ve öğretmen günlüğü kayıtları ile desteklendiğine ulaşılmıştır. Dijital öykü atölyesi etkinliklerinin kullanımı sonucunda 21. Yüzyıl becerilerinin gelişiminin ve oluşturulan dijital öykülerin sınıf seviyesinde farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Dijital öykü atölyesi etkinliklerinin kullanımı sonucunda ortaokul 5 ve 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarılarının olumlu olarak etkilendiği, 7. Sınıf öğrencileri üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis thesis aims to examine the effect of digital story workshops on the development of 21st century skills of middle school students and their academic achievement in science course. In this study, it was planned as an action research in order to find the effect of the digital storytelling workshop on various variables. The participants of the study consisted of 30 students studying in the fifth, sixth and seventh grade at the state secondary school in Edremit district of Van province in the 2018-2019 academic year, and the science teachers working at the same school. In the study, `Achievement Test`, `21st Century Skills Survey for Digital Storytelling`, `Graded Evaluation Scale for Digital Stories`, `Semi-Structured Interview`, `Observation` and `Researcher's Diary` were used as data collection tools. The quantitative and qualitative data obtained from the data collection tools were analyzed and as a result, all sub-dimensions (learning and innovation skills, knowledge, media and technology skills, life and career skills) of the digital storytelling activities of secondary school 5th, 6th and 7th grade students. It has been found that it affects positively and this result is supported by semi-structured interview and teacher diary records. As a result of the use of digital story workshop activities, it was concluded that the development of 21st century skills and the digital stories created did not differ at the classroom level. As a result of the use of digital story workshop activities, it was concluded that the academic achievements of middle school 5th and 6th grade students in science course were positively affected, but not on 7th grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDijital öykü atölyesinin ortaokul öğrencilerinin 21. yy becerileri ve ders başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of digital story workshop on secondary school students' 21st century skills and academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-05
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytm21. century
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmDigital story
dc.identifier.yokid10286845
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid667732
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess