Show simple item record

dc.contributor.advisorGönüllüoğlu, Sevgi
dc.contributor.authorDündar Tekin, Serap
dc.date.accessioned2023-09-22T12:10:35Z
dc.date.available2023-09-22T12:10:35Z
dc.date.submitted2022-12-08
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738201
dc.description.abstractGünümüzde internet teknolojileriyle birlikte sosyal medya çok hızlı bir gelişim göstermektedir. Dünyada milyarlarca insan sosyal medya uygulamalarını kullanmaktadır. İnsanların hayatında önemli bir yer tutan sosyal medya, işletmeler için de büyük önem taşımaktadır. İşletmeler hedef kitlesine sosyal medya üzerinden ulaşabilmekte, ürün veya hizmetlerini bu mecra üzerinden tanıtabilmekte, tutundurma çalışmalarını yapabilmekte, marka ve firma bilinirliği yaratabilmektedir. Bu çalışmada English Home ve Madame Coco firmalarının Instagram uygulamasını nasıl kullandıkları ve ne tür içerikler paylaştıkları, firmaların Instagram'da gerçekleştirdikleri tutundurma faaliyetlerinin nasıl yapıldığı ve firmalar arasında nasıl farklılıklar gösterdiği ve Instagram'ı hangi sıklıklarla kullandıkları araştırılmaktadır. Ev ve dekorasyon sektöründe faaliyet gösteren ve bu alanda sosyal medya uygulamalarını en iyi kullanan firmalardan English Home ve Madame Coco firmalarının 2021 yılına ait Instagramhesapları nitel içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre firmalar Instagram uygulamasını sıklıkla kullanmakta ve tutundurma faaliyetlerini sosyal medya ile etkili bir şekilde yürütmektedir. Bu faaliyetler açısından en fazla reklam ve doğrudan pazarlamaya, en az ise halkla ilişkilere zaman ayırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak firmaların halkla ilişkiler alanında birbirinden farklı nitelikte faaliyetleri olması ayırt edici noktanın halkla ilişkiler olduğunu göstermektedir. Ayrıca sosyal medyada yapılan tutundurma faaliyetleri ile her iki firma da marka bilinirliğini arttırmaktadır.
dc.description.abstractNowadays, social media is showing a very rapid development with internet technologies. Billions of people around the world use social media apps. Social media, which has an important place in people's lives, is also of great importance for businesses. Businesses can reach their target audience through social media, promote their products or services through this medium and carry out promotional activities. In this study, it was investigated how English Home and Madame Coco companies use the Instagram application, what kind of content they share, how the companies carry out the promotional activities they carry out on Instagram and how often they use Instagram.The Instagram accounts of English Home and Madame Coco, one of the companies operating in the home and decoration sector for the year 2021 and using the best social media applications in this field, were analyzed using the qualitative content analysis method. According to the analysis results, companies use the Instagram application frequently. It conducts its promotional activities effectively with social media. However, it was concluded that in terms of these activities, they devote the most time to advertising and direct marketing, and the least to public relations. However, the fact that companies have activities of a different nature in the field of public relations shows that the distinguishing point is public relations. In addition, both companies are increasing their brand awareness with the promotional activities they carry out on social media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEv ve dekorasyon markalarının instagram kullanımına yönelik nitel bir içerik analizi
dc.title.alternativeA qualitative content analysis on instagram use of home and decoration brands
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmInstagram
dc.identifier.yokid10215155
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid760436
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess