Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Salih
dc.contributor.authorDemirci, Şerif
dc.date.accessioned2023-09-22T12:10:19Z
dc.date.available2023-09-22T12:10:19Z
dc.date.submitted2023-08-07
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738165
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; genç nüfus arasında popüler olan Influencer (Nüfuz) pazarlamasında Sosyal Medya kullanıcılarını etkileyen satın alma faktörlerini belirleyip, tüketicilerin satın alma gerçekleştirirken nelere dikkat ettiğini ve hangi faktörlerden ne ölçüde etkilendiği ortaya koymaktır. Bu amaçtan yola çıkarak tüketicilerin sosyal medya platformlarında hangi Influencerları takip ettiği, takip edilen bu kişilerin önerileri sonucu satın alımın ne düzeyde gerçekleştiği, hangi Influencerların daha fazla takip edildiği gibi soruların cevaplarının bulunması hedeflenmiştir.Çalışmamızda Sosyal Medya mecralarında ''Influencer'' olarak karşımıza çıkan içerik üreticilerinin Sosyal Medya kullanıcıları üzerindeki satın alma niyetini etkilemesi üzerine bir araştırma yapılacaktır. Bu amaçla çalışma elektronik ortamda bulunan 500 sosyal medya kullanıcısına online anket şeklinde uygulanmıştır.Çalışmada elde edilen veriler regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz yapılırken SPSS 20.0 paket programından faydalanılmıştır. Yapılan anket sonucunda Influencerların en çok takip edildiği sosyal medya platformu Instagram olarak bulunmuşken Influencerların en fazla eğlence alanında paylaşılan içeriklerden dolayı takip edildiği sonucu ortaya çıkmıştır. Fakat bu veriye rağmen sosyal medya kullanıcıları tarafından en çok takip edilen Influencer, makyaj/bakım alanında takipçilerine içerik üreten Danla Bilic olarak bulunmuştur. Ayrıca sosyal medya kullanıcılarının Influencerların tavsiye ettiği ürünlerden etkilendiği ama bu etkilenme sonucu satın alıma gitmedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Influencer, Pazarlama, Nüfuz, Tüketici, Sosyal Medya
dc.description.abstractThe aim of this study is; to determine the purchasing factors affecting Social Media users in Influencer marketing, which is popular among the young population, and to reveal what consumers pay attention to when making purchases and to what extent they are affected by which factors. Based on this aim, it is aimed to find answers to questions such as which influencers consumers follow on social media platforms, the level of purchase as a result of the suggestions of these people, which influencers are followed more.In our study, a research will be conducted on the effect of content producers, who appear as `Influencers` in Social Media channels, on the purchasing intention of Social Media users. For this purpose, the study was applied as an online questionnaire to 500 social media users in electronic environment.The data obtained in the study were analyzed using regression analysis. SPSS 20.0 package program were used for analysis. As a result of the survey, Instagram was found to be the most followed social media platform of influencers. It has emerged that the influencers are mostly followed due to the content they share in the field of entertainment. The most followed by social media users, Influencer was found as Danla Bilic, who produces content for her followers in the field of makeup / care. In addition, it was revealed that social media users were affected by the products recommended by Influencers, but did not do the purchase as a result of this effect.Keywords: Influencer, Marketing, Influence, Consumer, Social Mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleInfluencer (nüfuz) pazarlamasında tüketici satın alma niyetini etkileyen faktörler: Sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe factors on affecting consumer purchasing in influencer marketing: A research on social media users
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmInfluencer marketing
dc.identifier.yokid10227051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid684095
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess