Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, Ömer
dc.contributor.authorKeleş, Ahusena
dc.date.accessioned2023-09-22T12:09:55Z
dc.date.available2023-09-22T12:09:55Z
dc.date.submitted2023-08-14
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738110
dc.description.abstractAarhus Sözleşmesi'nin aslı 1980'li yılların son dönemlerinden itibaren yürütülen çalışmalara dayandırılabilir. Ancak sözleşme 25 Haziran 1998 tarihinde Danimarka'nın Aarhus şehrinde Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) doğrultusunda imzalanmış ve 30 Ekim 2001 tarihinde yürüklükte yerini almıştır. Aarhus sözleşmesi çevre ve insan hakları arasında bağlantı kurmaktadır. Ayrıca çevresel mevzular hakkında bilgiye erişim, çevre ile ilgili konularda verilecek kararlara halkın katılımı ve yargıya başvuru gibi konular sözleşmenin içeriğini oluşturmaktadır. Bu üç sütun şeffaf, kapsayıcı ve hesap verebilir iyi çevresel yönetişimi teşvik etmek için esastır. Ancak 2001 yılında yürürlüğe giren sözleşmeyi Türkiye imzalanmamıştır. Bu tez çalışmasında gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye bağlamında Aarhus sözleşmesi perspektifinden, çevresel yönetişime halkın katılımının temel varsayımları esas alınacaktır.
dc.description.abstractThe origin of the Aarhus Convention can be traced back to the work carried out since the late 1980s. However, the contract was signed on 25 June 1998 in Aarhus, Denmark in line with the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) and took its place on 30 October 2001. The Aarhus convention links the environment and human rights. In addition, issues such as access to information on environmental issues, public participation in decisions to be made on environmental issues and application to the judiciary constitute the content of the contract. These three pillars are essential to promoting good environmental governance that is transparent, inclusive and accountable. However, Turkey has not signed the contract that entered into force in 2001. In this thesis, the basic assumptions of public participation in environmental governance will be based on from the perspective of the Aarhus convention in the context of Turkey as a developing country.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAarhus sözleşmesi ve Türkiye'de uygulanabilirliği üzerine bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation of Aarhus convention and its applicability in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-14
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental knowledge
dc.subject.ytmEnvironmental legislation
dc.subject.ytmPublic participation
dc.subject.ytmContracts
dc.subject.ytmTurkish public administration
dc.subject.ytmGood governance
dc.subject.ytmAarhus Convention
dc.subject.ytmEnvironmental governance
dc.identifier.yokid10337492
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid685020
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess