Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzudişli, Ali
dc.contributor.authorAbdelhameed Mohamed, Ali Abdelwahed
dc.date.accessioned2023-09-22T12:09:44Z
dc.date.available2023-09-22T12:09:44Z
dc.date.submitted2023-03-02
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738083
dc.description.abstractBu tez çalışması, `Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi` kapsamında dijital ortamda, anadili Arapça olmayanlara yönelik başlangıç seviyesinde tek dilli bir eğitim sözlüğü oluşturmak için öneriler sunmayı amaçlamıştır.Araştırmada hem analitik betimleyici hem de deneysel yaklaşım izlenmiştir. Sözlükte yer alacak sözcük maddelerini belirlemek ve bunları ortak `Avrupa Ortak Referans `Çerçevesi` seviyelerine göre sınıflandırmak amacıyla, anadili Arapça olmayanlara yönelik başlangıç düzeyindeki Arapça öğrenenler için özel olarak hazırlanmış eğitim materyalleriyle ve `Dijital Dilbilimi Standartları`yla uyumlu dilbilimsel bir derleme oluşturulmaya çalışılmıştır. Araştırmada ayrıca dil derlemesinden çıkarılan sonuçları içeren bir anket hazırlanmış ve bu anket, sözlük maddelerinin belirlenen seviyeye uygunluğunu doğrulamak amacıyla, Arapça öğretimi alanında uzman bir grup üzerinde uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında, bir dizi sonuca ulaşılmıştır. Bunlardan en önemlisi, hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu sözlük maddelerinin bir listesini oluşturmaktır. Bu liste, belirli metinlerde en çok tekrar edilen 1878 sözlük maddesini içermektedir. Tüm menü sekmeleri başlangıç seviyesi için (A1 Öncesi) , (A1) , (A2) olmak üzere üç alt seviyede gruplandırılmıştır. Ayrıca sözcük maddeleri, öğrenilmesi gereken konulara göre tasnif edilmiştir. Bu liste, kullanıcıların dijital ortamda sözlükten nasıl yararlanacağını anlatmasının yanı sıra hem Arapça öğrenmek isteyenler hem de bu alanda çalışan öğretmenler, müfredat tasarımcıları, test geliştiriciler ve benzeri alanlar için önemli bir referans niteliğindedir.
dc.description.abstractThis study aimed to propose a method for creating a monolingual computerized educational lexicon for non-Arabic native speakers at the beginner level, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) levels. The researcher used both an analytical descriptive approach and an experimental approach to establish an Educational Corpora, which aligns with computational linguistics standards and represents the language used in educational materials specifically designed for non-native speakers of Arabic at the beginner level.The researcher created a questionnaire based on the results extracted from the language Corpora and presented it to a group of experts to verify the appropriateness of the lexical units for the levels in which they were mentioned. The study yielded several results, including the identification of a list of 1878 lexical units that are the most frequently used in beginner-level texts in the curricula for teaching Arabic according to CEFR levels.The list of lexical units has been classified according to the three sub-levels (Pre-A1, A1, A2) for the beginner level and also according to the topics that learners need to study at the beginner level. This list serves as a primary reference for all learners of Arabic, as well as for professionals in the field such as teachers, curriculum designers, and test developers. Additionally, the study provides a computer-based visualization of the dictionary for the benefit of users.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleبناء معجم تعليمي محوسب أحادي اللغة للناطقين بغير العربية في المستوى المبتدئ وفق مستويات الإطار المرجعي الأوروبي المشترك للغات
dc.title.alternativeBaşlangıç seviyesindeki anadili Arapça olmayanlar için `Diller için Avrupa ortak öneriler çerçevesi` doğrultusunda dijital tek dilli eğitim sözlüğü oluşturma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-03-02
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10335148
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid777242
dc.description.pages231
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess