Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorBebek, Tolga
dc.date.accessioned2023-09-22T12:09:41Z
dc.date.available2023-09-22T12:09:41Z
dc.date.submitted2022-05-26
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738077
dc.description.abstractKurumsal kimliğin kurumsal itibar üzerinde etkili bir unsur olabileceği, aralarında anlamlı bir ilişki olduğu varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, Gümüşhane Üniversitesi'nin akademik ve idari personel nezdinde algılanan itibar düzeyini, kurumsal kimlik konusunda önemli etkenleri belirlemeye yöneliktir. Bu çerçevede, kurumsal itibarın kurumsal kimlik üzerindeki etkisi ve kurumsal itibar ile kurumsal kimlik arasındaki ilişki önemli bir boyut kazanmaktadır.Çalışma kapsamına, Gümüşhane Üniversitesi'nde görev yapmakta olan idari ve akademik personel dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel yönteme dayalı veri toplama tekniklerinden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizlerde, değişkenler arasındaki ilişkileri, değişkenler arasındaki farklılıkları ve değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik analiz teknikleri kullanılarak araştırma sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların kurumsal itibar algılarını oluşturan boyutlar (duygusal cazibe, liderlik, ürün ve hizmetler, güvenilir olma, sosyal sorumluluk, vizyon ve kurumsal kimlik) arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanların kurumsal itibar ve kurumsal kimlik algılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study, which is based on the assumption that corporate identity can be an effective factor on corporate reputation and a meaningful relationship between them, is to determine the perceived reputation level of Gümüşhane University's academic and administrative staff, and important factors in corporate identity. In this context, the effect of corporate reputation on corporate identity and the relationship between corporate reputation and corporate identity gain an important dimension.Administrative and academic staff working at Gümüşhane University were included in the scope of the study. In the study, data were collected using the questionnaire technique, one of the quantitative data collection methods. The data obtained were analyzed using the SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) program. In these analyzes, it was tried to find answers to the research questions by using analysis techniques to determine the relationships between the variables, the differences between the variables and the effects of the variables on each other.As a result of the research, it was concluded that there is a positive and significant relationship between the dimensions (emotional attraction, leadership, products and services, reliability, social responsibility, vision and corporate identity) that make up the corporate reputation perceptions of the participants. In addition, it was concluded that the perceptions of corporate reputation and corporate identity of the participants were at a high level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKurumsal kimlik ve kurumsal itibar arasındaki ilişki: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between corporate identity and corporate reputation: A research on Gümüşhane University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-26
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.identifier.yokid10298306
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid716051
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess