Çocuklukta ebeveynleştirilme olgusunun üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve bağlanma stilleri ile ilişkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üniversite öğrencilerinin bağlanma stili ve ebeveynleşme değerlerinin benlik saygısını yordayıp yordamadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılında T.C. Toros Üniversitesi, Psikoloji bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, uygunluk örneklemesi (convenience) yöntemi ile belirlenmiştir. Bu çalışmanın verileri T.C. Toros Üniversitesi, Psikoloji bölümüne devam eden 141 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı, kişisel bilgi formu, 'Ebeveynleşme Envanteri', 'İlişki Ölçekleri Anketi' ve `Benlik Saygısı Değerlendirme Ölçeği- Kısa Formu` uygulanmıştır.Çalışmaya katılan öğrencilerin ebeveynleşme, bağlama stilleri alt boyutları ve benlik saygısı değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon analizi, bağlanma stili ve ebeveynleşme değerlerinin benlik saygısını yordayıp yordamadığını araştırmak amacıyla çoklu doğrusal regresyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni benlik saygısı olarak belirlenirken, ebeveynleşme ve bağlanma stili bağımsız değişkenler olarak kabul edilmiştir. Analiz sonucuna göre, bağlanma stili ve ebeveynleşme değişkenleri benlik saygısını anlamlı düzeyde yordamamaktadır, F(2,138 = 1.01; P =.036). Bağlanma stili ve ebevynleşme değişkenleri benlik saygısı değişkeninin varyansının %1'ini açıklamıştır.Anahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Bağlanma Stilleri, Ebeveynleşme In this study, it was carried out to understand what kind of relationship exists between childhood parentalization and self-esteem and attachment styles of young people studying at university level.The universe of the research was carried out in the 2019-2020 academic year by T.C. Continuing to the Department of Psychology at Toros University, 1., 2., 3. and 4th grade students. The sample of the study was determined by convenience sampling method. The data of this study are T.C. Continuing to the Department of Psychology at Toros University, 1., 2., 3. and 142 students attending the 4th grade. Data collection tool, personal information form, `Parenting Inventory`, `Relationship Scales Questionnaire` and `Self-Esteem Assessment Scale-Short Form` were applied in the study.In order to determine the relationship between parenting, attachment style sub-dimensions and self-esteem variables of the students participating in the study, correlation analysis, multiple linear regression analysis tests were applied to investigate whether attachment style and parenting values predict self-esteem. While the dependent variable of the study was determined as self-esteem, parenting and attachment style were accepted as independent variables. According to the results of the analysis, attachment style and parenting variables did not significantly predict self-esteem, F (2.138 = 1.01; P =.036). Attachment style and parenting variables explained 1% of the variance of the self-esteem variable.Keywords: Self-Esteem, Attachment Styles, Parentification
Collections