Tıbbi Mesleki Eğitim program ve uygulamalarının, `Joint Commission International` Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları - Beşinci Versiyon'a göre akademik işbirliği çerçevesinde değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Dünyada hasta bakım kalitesinin optimal düzeyde geliştirilmesi, güvenli bir hasta bakımı ile, hasta ve çalışanlara yönelik risklerin minimuma indirilmesi, kalite iyileştirme ve hasta güvenliğinin sürekliliği için, hem hasta hem de organizasyonel yapı odaklı kalite ve akreditasyon sistemleri geliştirilerek sağlık sistemi içerisindeki kurumların değerlendirilmesine başlanmıştır. Joint Commission International (JCI), tüm ülkelerde sağlıkta kalite ve hasta güvenliği konusunda en iyi uygulamaları belirlemekte, ölçmekte ve paylaşmaktadır. Bu çalışmada, JCI Akademik Tıp Merkezi Hastanesi standartlarının, Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon sistemine dahil bir Tıp Fakültesi ile sağlıkta kalite standartlarına göre sağlık hizmeti sunan bir üniversite hastanesinde değerlendirilmesi ve kullanılan JCI standartları ve ölçütlerine dayalı değerlendirme ölçekleri oluşturulması amaçlanmıştır.Yöntem: JCI- Hastane Standartları, (Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları Dahil) Tıbbi Mesleki Eğitim Standartları esas alınarak Stajyer ve Öğrenciler, Tıpta Uzmanlık Öğrencileri ve Öğretim Üyeleri için 3 ayrı ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçekler Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesinde uygulamalara katılan Tıp Fakültesi öğrencileri, Tıpta Uzmanlık öğrencileri ve Öğretim Üyelerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak tek yönlü ANOVA testi ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Bu çalışma değerlendirme ölçeklerine verilen yanıtlara göre, tıbbi mesleki eğitimle ilgili olarak hastanedeki uygulamalara katılan stajyer, öğrenci ve eğitimcilerin bakış açısından JCI'nin `Tıbbi Mesleki Eğitim Standartları`nın gerekliliklerinin karşılanabildiği yönündeki görüşe katılma oranı en yüksek %37,4 olarak saptanmıştır. Tüm katılımcıların öngörülen standartlara dair içeriklerin kendileri açısından gerçekleşmediği ya da herhangi bir fikri olmadığı yönündeki genel eğilimleri en düşük %62,6 iken en yüksek %80,4 olarak saptanmıştır. Sonuç: Yeterli ve standart öğrenci beceri ve deneyimleri kazandıran uygulamalı tıbbi mesleki eğitim programlarının sürdürülmesi, izlenebilmesi ve hastanedeki uygulanan uluslararası bakım ve hasta güvenliği standartlarıyla entegrasyonunu için, hastane üst yönetiminde idari ve akademik bir teşkilatlanmadan oluşan `Mesleki Tıp Eğitimi Komisyonu/Komitesi` yapılandırılarak hastane organizasyon şemasına eklenmesi gereklidir.Anahtar Kelimeler: Tıbbi mesleki eğitim; Sağlıkta Kalite Sistemi; Akreditasyon; Hasta güvenliği; Kalite geliştirme; Akademik işbirliği; Joint Commission International; Akademik tıp merkezi standartları, Tıbbi gözetim; Görev tanımlaması. Objective: Patient and organizational structure oriented quality and accreditation systems have been developed to evaluation of the institutions within the health system in order to improve the quality of patient care at an optimal level in the world. These systems are minimize the risks for patients and employees with a safe patient care, improve quality and ensure the continuity of patient safety. The Joint Commission International (JCI) identifies measures and shares best practices in health quality and patient safety in all countries.To create assessment scales based on the JCI standards and criteria used, in this study, we aimed to evaluate the `JCI Academic Medical Center Hospital standards` in a Medical School included in the National Medical Education Accreditation system and a university hospital that provides health services according to the quality standards in health.Method: Based on JCI- Hospital Standards, (Including Academic Medical Center Hospital Standards) and Medical Professional Education Standards, 3 separate assessment scales were developed for intern and medical students, trainee residents and Faculty Members. These scales were applied to medical school students, residents of medical school members participating in the applications at Dokuz Eylül University Hospital. The data obtained were evaluated statistically by one-way ANOVA test.Results: According to the responses given to the assessment scales, the highest rate of agreement with the opinion that the requirements of the `Medical Professional Education Standards` of JCI can met according to the medical students, residents and educators whom participating in the practices in the hospital was found to be 37.4%. The general tendency of all participants that the contents of the stipulated standards are not realized for themselves or they do not have any idea was determined as the lowest 62.6% and the highest 80.4%.Conclusion: The `Medical Professional Education Commission / Committee`, which consists of an administrative and academic organization in the top management of the hospital, must be structured in order to maintain and monitor applied medical professional education programs that provide qualified and standard student skills and experience and to integrate them with the international care and patient safety standards applied in the hospital. Keywords: Medical professional education; Quality System in Health; Accreditation; Patient safety; Quality improvement; Academic cooperation; Joint Commission International; Academic medical center standards, Medical surveillance; Job description.
Collections