Okul öncesi eğitim kurumlarında çocuk dostu kavramı ; Konya örnekleri üzerinden incelenmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim hem toplumlar hem de bireyler için olmazsa olmaz unsurlardandır. Bir toplumu yükselten bir bireyin statüsünü belirleyen eğitimdir. Dünyanın önde gelen ülkeleri, eğitime ciddi yatırımlar yapmaktadır. Bu çalışmada eğitimin başladığı yer olan okul öncesi eğitimin insan hayatındaki yeri vurgulanarak, kullanıcısı olan çocukların ihtiyaçlarına en iyi karşılık veren çocuk dostu anaokul kavramı açıklanmış ve Konya ilinin merkez ilçelerinde (Karatay,Meram,Selçuklu) bulunan mevcut örnekler incelenmiştir. Yapılan çalışmalar göstermektedir ki ülkemizde okulöncesi eğitimde ve eğitimin yapıldığı mekânlarda ciddi eksiklikler görülmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde eğitim ve okul öncesi eğitimin önemine değinilmiştir. Okul öncesi eğitiminin insan hayatındaki yeri, kazanımları sıralanmıştır. Dünyada ve ülkemizde okulöncesi eğitimin tarihçesi incelenmiştir. Tüm ülkelerde kabul edilen okul öncesi eğitim metodlarından en önde gelenlerinin mekânsal farklılıkları ve önerileri görsellerle anlatılmıştır. Son yıllarda oldukça önemi fark edilen çocuk dostu ve çocuk dostu okul kavramlarına değinilmiştir. Çocuk dostu okul öncesi yapılarında olması gereken mekân kriterleri örneklerle anlatılmıştır.Sonuç olarak çocuk dostu okul öncesi eğitim yapısında olması gereken nitelikler belirlenerek ve Konya'da bulunan mevcut örnekler incelenerek bundan sonra tasarlanacak okullar için doküman niteliğinde araştırma tamamlanmıştır. Education is indispensable for both societies and individuals. It is education that determines the status of an individual who elevates a society. The leading countries of the world make serious investments in education. In this study, by emphasizing the place of preschool education in human life, the place where education begins, the concept of child-friendly kindergarten that best meets the needs of its users was explained and existing examples in the central districts of Konya (Karatay, Meram, Selçuklu) were examined. Studies show that serious deficiencies are observed in preschool education and the places where education is held in our country. In the first part of the study, the importance of education and pre-school education is mentioned. Preschool education's place and achievements in human life are listed. The history of preschool education in the world and in our country has been examined. The spatial differences and suggestions of the most prominent preschool education methods accepted in all countries are explained with visuals. Child-friendly and child-friendly school concepts, which have become very important in recent years, are mentioned. The space criteria that should be in child-friendly preschool buildings are explained with examples.As a result, the qualifications that should be in the child-friendly preschool education structure were determined and the existing examples in Konya were examined and the research was completed as a document for the schools to be designed from now on
Collections