Alışveriş merkezlerindeki mağazalarda parametrik tavan ve aydınlatma tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz toplumunda alışveriş ve alışverişe bakış açısı hızla değişmiştir. Kullanıcılar gereksinimlerini tüm ürünleri aynı anda bulabildikleri için alışveriş merkezi gibi alanlarda karşılamaktadırlar. Bu noktada markalar ve işletmeciler müşteriye alışveriş isteği oluşturabilmek amacıyla görsel algıyı arttırmaya yönelik çalışmalar yapmaktadır. Görsel algıyı arttırmaya yönelik yapılan çalışmaların başında aydınlatma tasarımı gelmektedir. Mağazalarda aydınlatma; ürünlerin sergilenmesi, renklerin doğru algılanması, müşteriye mağaza atmosferini algılaması açısından çok önemlidir. Tavan sistemlerinin mekânsal bir eleman olarak aydınlatmayla beraber tasarlanması kullanıcının memnuniyet düzeyinin arttırılması ve mağazaya kimlik kazandırılmasını sağlamaktadır. Tavan kurgusu çeşitli sistemler üzerinden sağlanmakta olup parametrik tavan tasarımları da alışveriş merkezlerindeki mağazalarda sıklıkla uygulanmaktadır. Bu çalışma kapsamında alışveriş merkezlerindeki mağazalarda kullanılan parametrik tasarım yoluyla tasarlanmış tavan sistemlerinin, aydınlatma elemanları ile entegrasyonu irdelenmiştir. Uygulanmış tavan sistemleri üzerinden değerlendirme ve gruplandırmalar yapılmıştır. Bu değerlendirmeler bağlamında; Konya ilinde bir alışveriş merkezi yapısındaki erkek giyim mağazası incelenmiş ve parametrik tasarım yöntemleri kullanılarak bir tavan önerisi getirilmiş ve aydınlatma tasarımı yapılmıştır. In today's society, the point of view of shopping and shopping has changed rapidly. Users meet their needs in areas such as shopping malls as they can find all products at the same time. At this point, brands and operators are working to increase the visual perception in order to create a shopping desire for the customer. Lighting design is at the top of the works to increase visual perception. Lighting design is at the top of the works to increase visual perception. Lighting in shops; Displaying the products, perceiving the colors correctly, is very important for the customer to perceive the atmosphere of the store. Designing ceiling systems together with lighting as a spatial element increases the satisfaction level of the user and gives the store identity. Ceiling setup is provided through various systems, and parametric ceiling designs are frequently applied in stores in shopping malls.In this study, the integration of ceiling systems designed with parametric design used in stores in shopping malls with lighting elements is examined. Evaluations and groupings were made on the applied ceiling systems. In the context of these evaluations; A men's clothing store in the structure of a shopping center in Konya was examined and a ceiling suggestion was made with parametric design methods and lighting design was made.
Collections