İleri yaşam desteği simülasyonunun tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin özyeterlik algısına etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma, tıp fakültesi son sınıf öğrencilerine yönelik senaryo temelli ileri yaşamdesteği simülasyon uygulamasının, öğrencilerin ileri yaşam desteği teknik becerilerinedair özyeterlik algılarına etkisinin, performanslarının ve simülasyon eğitimideneyimlerinin değerlendirilmesi amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nicel ve nitelveriler ile karma desende, 2019-2020 ve 2020-2021 eğitim-öğretim yıllarında KocaeliÜniversitesi Tıp Fakültesinde okuyan 2020 yılında 80 son sınıf öğrencisi iletamamlanmıştır. Bu öğrencilerin 53'ü deney, 27'si kontrol grubunda yer almıştır. Eldeedilen bulgulara göre kontrol grubundaki özyeterlik algısı değişim yüzdesi %27 (9,58- 54,54) iken deney grubunda %52,94 (29,78 – 78,17) olarak gözlenmiştir. Deney vekontrol gruplarının ön ve son özyeterlik algılarındaki artışların değişim yüzdeleriistatistiksel olarak anlamlı farklı bulunmuştur (p<0,05). Deney grubu öğrencilerininileri yaşam desteği teknik beceriler özyeterlik algısı ön değerlendirme puanları ilesimülasyon uygulaması sırasında gösterdikleri performansları arasında hesaplananKappa uyum istatistiğine bakılmıştır. Buna göre tüm sorularda uyum düşüktür. Birdiğer ifadeyle öğrencilerin performansları ile özyeterlik algıları arasında bir uyumbelirlenememiştir. Nitel analiz aşamasında odak grup çalışmaları yapılmıştır. İçerikanalizi yöntemiyle yapılan kodlamalardan erişilen ana temalar özyeterlik algısı,öğrenme, simülasyon yöntemi, geliştirme şeklindedir. En fazla verinin oluştuğu tema'Öğrenme' %32,6 olmuştur. 'Özyeterlik algısı' %29 ve 'Simülasyon Yöntemi' temasıise %21,3 oranında kodlanmıştır. The study was conducted to evaluate the effect of scenariobasedadvanced life support simulation on self-efficacy perceptions of advanced lifesupport technical skills, performance, and simulation training experiences of the finalyearmedical school students. The research was completed in a mixed design withquantitative and qualitative data, with 80 final-year students studying at KocaeliUniversity Faculty of Medicine in 2019-2020 and 2020-2021 academic years. 53 ofthese students were in the experimental group and 27 of them were in the controlgroup. According to the findings, the percentage of change in self-efficacy perceptionin the control group was 27% (9.58 - 54.54), while it was 52.94% (29.78 - 78.17) inthe experimental group. The percentages of change of the increases of the pre- andpost-self-efficacy perceptions of the experimental and control groups were found to bestatistically significant (p<0.05). The Kappa statistics were calculated between theexperimental group students' advanced life support technical skills self-efficacyperception pre-assessment scores and their performance during the simulation.Accordingly, the measure of agreement is low in all questions. In other words, aconcordance could not be determined between the students' performances and theirself-efficacy perceptions. In the qualitative analysis phase, focus group studies werecarried out. The main themes accessed from the coding made with the content analysismethod are self-efficacy perception, learning, simulation method, and development.The theme with the highest amount of data was 'Learning' with 32.6%. 'Perception ofself-efficacy', 'Simulation Method', `Improvement` were coded as 29%, 21.3% and16.5%, respectively.
Collections