Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri çalışanlarına yönelik travma durumunda ileri yaşam desteği eğitim programının simülasyona dayalı geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GÜRCÜOĞLU İ. Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarına Yönelik Travma Durumunda İleri Yaşam Desteği Eğitim Programının Simülasyona Dayalı Geliştirilmesi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıp Eğitimi ve Bilişimi Ana Bilim Dalı Doktora Tezi, Ankara, 2022. Çalışma, hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde çalışanların travmalı acil olgulara müdahale konusunda bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla simülasyona dayalı bir eğitim programı geliştirmek ve simülasyona dayalı eğitim programının daha gerçekçi ortamlarda uygulanmasının katılımcıların öz yeterlik algılarına, performanslarına ve öğrenmelerine etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nicel ve nitel veriler ile karma desende, 2019-2021 yılları arasında Konya İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Komuta Kontrol Merkezi Başhekimliği'ne bağlı Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında çalışan41kişinin katılımıyla tamamlanmıştır. Katılımcıların Simülasyona Dayalı Travma İleri Yaşam Desteği Eğitimi (Sim-TİLYAD) eğitimi son değerlendirme puanları ön değerlendirme puanları ile kıyaslandığında; son değerlendirme puanlarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,01). Sim-TİLYAD eğitiminin ön değerlendirme puanlarının Travma İleri Yaşam Desteği Eğitimi (TİLYAD) eğitimi son değerlendirme puanları ile kıyaslandığında; ön değerlendirme puanlarındaki azalış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p<0,01). Katılımcıların eğitimler arasında geçen sürede bilgi, beceri düzeylerinde düşüş olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nitel analiz aşamasında TİLYAD ve Sim-TİLYAD sonrası odak grup görüşmeleri yapılmıştır. İçerik analizi yöntemiyle yapılan kodlamalardan erişilen her iki görüşme grubu için ana temalar öz yeterlik algısı, gereklilik, eğitimin faydası ve eğitimin yöntemi şeklindedir. TİLYAD sonrasında yapılan görüşmelerde en fazla verinin oluştuğu tema `Eğitimin Faydası` %31,42 olmuştur. Sim-TİLYAD sonrası yapılan odak grup görüşmelerinde en fazla verinin oluştuğu tema `Öz Yeterlik` %36,36 olmuştur. GÜRCÜOĞLU İ. Developing A Simulation Based Educational Program on Advanced Trauma Life Support forPre-Hospital Emergency Medical Service Workers, University, Graduate School of HealthSciences, Medical Education DoctoralThesis,Ankara, 2022. Thestudy is carriedout in order to increase theknowledgeandtheskills of pre-hospitalemergencyhealthcareworkersaimingtodevelop an education programbased on simulation in emergencytraumapatientsandapplyingthesimulationbasededucation programin realisticsettingstoevaluatetheparticipants self-efficacyperceptions, performanceandlearningeffect. Thestudywascompletedwiththequantitiveandqualitativedata in mixeddesignbetween 2019-2021 yearswith 41workerswhowerein KonyaProvinceHealthDepartmentEmergencyHealthcareStations.Whencomparedtheparticipants Sim-TİLYADeducation post-assesmentpointsandpre-assesmentpoints; theincrease in post-assesmentpointswasstatisticallysignificant (p <0.01). Thepre-assesmentpoints in Sim-TİLYADeducationand post assesmentpoints in TİLYADeducationwascompared; thepre-assesmentpointswerestatisticallysignificant (p <0.01). The levels of knowledge, skills were decresaed in time betweentheeducations. Focus group studies were carried out in qualitativeanalysephaseafterTİLYADand Sim-TİLYADeducation. The main themesuccessedfromthecodingmadewiththecontentanalysismethodare self-efficacyperception, requirement, theefficiacy of educationandthemethod of education. Thethemewiththehighestamount of data is `theefficiacy of theeducation` with 31.42% in TİLYADeducation. Thethemewiththehighestamount of data is `self-efficacy` with 36.36% in Sim-TİLYADeducation.
Collections