Üniversite öğrencilerine verilen eğitimin kadına yönelik şiddete ilişkin tutum, çatışma ve farkındalık düzeyleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üniversite öğrencilerine verilen eğitimin kadına yönelik şiddete ilişkin tutum, çatışma ve farkındalık düzeyleri üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 Eğitim Öğretim yılı birinci yarıyılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 87 (çalışma grubu=45; kontrol grubu=42) öğrenci oluşturmuştur. Araştırma, kadına yönelik şiddet ve çatışma konularında eğitim yapılmış olan çalışma grubu ve eğitim yapılmamış olan kontrol grubu ile yürütülmüştür. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği, Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği ile toplanmıştır. Eğitim sonrası çalışma ve kontrol grubu arasında Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği tüm alt boyutlarında ve toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Verilen eğitim sonrası çalışma ve kontrol grubu arasında Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği alt boyutlarından çatışmaya ilişkin farkındalık, şiddete ilişkin farkındalık, çatışmayı etkileyen faktörlere ve çözümüne ilişkin farkındalık, empatiye ilişkin farkındalık, çatışmada fiziksel tepkilere ilişkin farkındalık, şiddetin etki ve boyutlarına ilişkin farkındalık, çatışma ve şiddetin doğasına ilişkin farkındalık ve toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). Eğitim sonrası öğrencilerin şiddete yönelik tutumlarında değişiklik olmamış, ancak çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeylerinde anlamlı düzeyde artış olmuştur. Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencisi, Eğitim, Kadına Yönelik Şiddet, Tutum, Çatışma ve Farkındalık, Ebelik Yaklaşımı. This present study was conducted to determine the effect of education given to university students on attitudes, conflict, and awareness levels regarding violence against women. The sample of the study consisted of 87 (study group = 45; control group = 42) students studying at Sivas Cumhuriyet University Health Services Vocational School in the first semester of the 2019-2020 academic year. The research was carried out with a study group that received training on violence against women and a control group without training. The data were collected using Personal Information Form, Attitude Scale Towards Violence Among University Students, Awareness Scale for Conflict and Violence. There was no statistically significant difference between the study and control groups after the training in all sub-dimensions of the Attitudes Towards Violence Scale of University Students and between the total mean scores (p>0.05). After the training given, it was determined that there is a statistically significant difference between the study and the control group, among the sub-dimensions of the Conflict and Violence Awareness Scale, between their awareness regarding conflict, awareness of violence, awareness of factors affecting conflict and its resolution, awareness of empathy, awareness of physical reactions to conflict, awareness of the effects and dimensions of violence, awareness of the nature of conflict and violence and their total score averages (p<0.05). After this training, there was no change in the students' attitudes towards violence, but there was a significant increase in their awareness of conflict and violence. Keywords: University Student, Training, Violence Against Women, Attitude, Conflict and Awareness, Midwifery Approach.
Collections