Yeni mezun hemşirelerin mesleki yetkinlikleri ile hemşirelik bakımı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık hizmeti sunan hemşirelerin,sunduğu bakımı güvenli ve etik olarak uygulayabilmesi için bilgi, beceri, yetenek ve kritik düşünme yönlerinden yetkin olması gerekmektedir. Bu araştırma, yeni mezun hemşirelerin hemşirelik bakım algıları ve mesleki yetkinlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı ilişkisel bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, `2019-2020 Eğitim-Öğretim` yılında Ankara'da dört kamu üniversitesinden mezun 249 yeni mezun hemşire oluşturmuştur. Araştırmada yeni mezun hemşirelerin bakım algılarının değerlendirilmesi amacıyla Bakım Davranışları Ölçeği (BDÖ), yetkinlik düzeylerinin değerlendirmek amacıyla Hemşirelik Öğrencileri Yetkinlik Ölçeği (HÖYÖ) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda yeni mezun hemşirelerin bakım algılarının ve mesleki yetkinliklerinin iyi düzeyde olduğu bulunmuştur. Yeni mezunların bakım algılarının `tıbbi bakım verme/alma deneyimine sahip olan, hemşirelik mesleğini isteyerek seçen, pandemi sürecinde mesleki oryantasyonda sorun yaşamayan ve alınan mesleki eğitimin içeriğinin yeterli olduğunu düşünen` grupta daha olumlu yönde etkilendiği bulunmuştur. Diğer yandan yeni mezun hemşirelerin mesleki yetkinliklerinin `kadın cinsiyete sahip olma, daha önce tıbbi bakım verme deneyimine sahip olma, hemşirelik mesleğini isteyerek seçme ve alınan mesleki eğitimin içeriğinin yeterli olduğunu düşünme` faktörlerinden olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Yeni mezun hemşirelerin bakım algıları ile yetkinlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta derecede bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda yeni mezun hemşirelerin bakım algılarının ve yetkinliklerinin eğitim sürecinde incelenmesi önerilmektedir. Nurses must be competent in terms of knowledge, skills, abilities and critical thinking in order to provide safe care. This descriptive and relational study was conducted examine the relationship between new graduate nurses caring perception and professional competencies . The study sample consisted of 249 new graduate nurses in four public universities in Ankara, graduated of the 2019-2020 Academic Year. In the study, Caring Behaviors Inventory-CBI was used to evaluate the caring perception and The Competency Inventory of Nursing Students–CINS was used to evaluate the competency levels of new graduate nurses. As a result of the study, it was found that care perceptions and the professional competencies of newly graduated nurses were at a good level. It was found that the care perceptions of new graduates were more positively affected in the group who `having previous experience of giving/ medical care, choose the nursing profession willingly, have no problems in professional orientation during the pandemic process and thinking that the content of the professional education is sufficient`. On the other hand, it has been determined that the professional competencies of newly graduated nurses are positively affected by the factors of `having a female gender, having previous giving medical care experience, choosing the nursing profession willingly and thinking that the content of the professional education is sufficient`. In study, a moderate, positive relationship between caring perception of new graduate nurses and professional competencies was found. This study's results suggest that an examination of care perceptions and competency of new graduate nurses during the education process should be examined.
Collections