Sağlıklı yetişkin bireylerde sanal gerçekliğin postural salınım ve dinamik görsel keskinlik üzerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Denge, farklı koşullar altında dik duruşu kontrol etme ve bireyin stabilite sınırlarını belirleme yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Vestibüler sistem oryantasyonu, kas tonusunu ve dengenin modifikasyonunu sağlar. Sanal gerçeklik bilişsel, duygusal ve duyusal-motor süreçlerin test edilmesi, eğitilmesi, öğretilmesi ve tedavisinin fiziksel dünyada kolayca elde edilemeyen ve kontrol edilemeyen uyaran koşulları altında simüle edilmiş ortamlar oluşturmak için kullanılmaktadır. Bu çalışmada sanal gerçekliğin dinamik görsel keskinlik ve postural salınım üzerine etkisi araştırılmaktadır. Çalışmaya 20-39 yaşları arasında 24 (15 erkek, 9 kadın) sağlıklı genç yetişkin katılmıştır. Çalışmaya katılan tüm bireylere objektif olarak Duyu Organizasyon Testi, Statik Görsel Keskinlik Testi, Minimum Algılama Zamanı Testi, Dinamik Görsel Keskinlik Testi, Bakış Stabilizasyon Testi; subjektif olarak VAS(Görsel Analog Skala) uygulanmıştır. Bu testler sanal gerçeklik deneyimi sonrası tüm katılımcılara tekrarlanmıştır, tüm testler aynı gün içinde tamamlanmıştır. Sanal gerçeklik deneyimi öncesi/sonrası kıyaslamasında Duyu Organizasyon Testinin denge skorunda ve Bakış Stabilizasyon Testinde istatistiksel olarak anlamlı farklar elde edilmiştir (p<0,05). Sanal gerçekliğin Duyu Organizasyon Testi görsel, vestibüler, somatosensör, görsel tercih oranlarında ve Konum 1,2,3,4,5,6; Minimum Görsel Algılama Testi, Dinamik Görsel Keskinlik Testi öncesi/sonrası arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. (p>0,05) Sonuç olarak sanal gerçekliğin postural salınımı arttırarak dengeyi ve bakış stabilizasyonunu etkilediği ortaya konulmuştur. Balance is defined as the individual's ability to control his upright posture and determine stability limits under different conditions. Provides vestibular system orientation, muscle tone and balance modification. Virtual reality is used to create simulated environments for testing, training, teaching, and treating cognitive, emotional, and sensory-motor processes under conditions of stimulus that are not easily available and uncontrollable in the physical world. In this study, the effect of virtual reality on dynamic visual acuity and postural sway was investigated. Twenty-four healthy young adults (15 men, 9 women) aged 20-39 years participated in the study. Sensory Organization Test, Static Visual Acuity Test, Minimum Perception Time Test, Dynamic Visual Acuity Test, Gaze Stabilization Test; VAS (Visual Analog Scale) was applied subjectively. These tests were repeated to all participants after the virtual reality experience and all tests were completed on the same day. Statistically significant differences were found in the balance score of the Sensory Organization Test and the Gaze Stabilization Test in the comparison before/after the virtual reality experience (p<0.05). Sensory Organization Test of virtual reality in visual, vestibular, somatosensory, visual preference ratios and Position 1,2,3,4,5,6; There was no statistically significant difference between the Minimum Visual Perception Test and the Dynamic Visual Acuity Test before/after. (p>0.05) As a result, it was revealed that virtual reality affects balance and gaze stabilization by increasing postural oscillation.
Collections