Suriyeli göçmen adölesan kız öğrencilerin göç deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Suriye'den Türkiye'ye zorunlu göçle gelen Suriyeli göçmen adölesan kız öğrencilerin göç deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımıyla ele alınan bu çalışmanın yönteminde yorumlayıcı fenomenolojik analiz kullanılmıştır. Bu çalışmada Ankara'da lisede öğrenimine devam eden Suriyeli adölesan kız öğrenciler ele alınmıştır. Suriyeli adölesan kızların göçle ilgili deneyimlerini derinlemesine keşfedilmesi ve deneyime verilen anlamın derinlemesine incelenmesi amacıyla annelerle de görüşmeler yapılmıştır. Bu şekilde, Suriyeli adölesan kızların göç deneyimlerine ilişkin sahip oldukları algılamanın incelenen fenomen olarak daha kapsamlı bir biçimde keşfedilmesi sağlanmıştır. Bu amaçla, adölesan göçmen kızlar ve anneleri ile yarı- yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler Eylül 2020- Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler hem adölesanlar hem de anneleri için aynı başlıkları ele alan sorulardan oluşmuştur. Görüşmelerde göç öncesi, göç sırası ve göç sonrası bağlamında göç sürecindeki deneyimler ele alınmıştır. Görüşme içeriklerinin analizi sonucunda çalışmada altı üst tema tanımlanmıştır. Bu temalar; 1) Tehdit altında yaşam, 2) Tehlikeden güvenliğe geçiş, 3) Geride bırakılan ülkeye yönelik karmaşık duygular, 4) Yeni ülkeye yerleşmenin sancıları 5) Değişim, 6) Geleceğe yönelik beklenti ve planlar olarak betimlenmiştir. Bu çalışma sonucunda göçmen adölesan kızların göçün tüm süreçlerinde pek çok zorlu deneyimler yaşadıkları belirlenmiştir. Bu çalışmada göçmen adölesan kızların göç sürecindeki deneyimleri göz önünde bulundurularak adölesanların topluma yerleşim sürecini kolaylaştırmak ve okul yaşamına entegrasyonu sağlamak amacıyla, gerilim, ayrımcılık, marjinalleşme ve sosyo-ekonomik yoksunlukla mücadele edebilecek programların hazırlanması önerilmektedir. This study was carried out to reveal the migration experiences of Syrian immigrant adolescent female students who came to Turkey from Syria by forced migration. Interpretive phenomenological analysis was used in the method of this study, which was handled with a qualitative research approach. Syrian adolescent female students who attended high school in Ankara were selected participants of this study.Interviews with their mothers were also conducted in order to more in-depth explore the experiences of Syrian adolescent girls who immigrate to Turkey from Syria through forced migration. In this way, it was ensured that the perceptions of Syrian adolescent girls about their migration experiences were explored more comprehensively as the phenomenon under investigation. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with adolescent migrant girls and their mothers. Interviews were conducted between September 2020 and December 2020. The interviews consisted of questions addressing the same topics for both adolescents and their mothers. In the interviews, experiences in the migration process were discussed in the context of pre-migration, during migration, and post-migration. As a result of the analysis of the interview contents, six main themes were identified, namely 1) Live under threat, 2) Transition from danger to safety, 3) Mixed feelings towards the country left behind, 4) The pains of settling in the new country 5) Change, 6) Expectations and plans for the future. As a result of this study, it was determined that migrant adolescent girls have many challenging experiences in all processes of migration. In this study, considering the experiences of migrant adolescent girls in the migration process, it is recommended to create programs that can eliminate tension, discrimination, marginalization, and socio-economic deprivation to facilitate the settlement process of adolescents in the community and to integrate into school life.
Collections