Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerde lider üye etkileşiminin iş doyumuna etkisinde yöneticiye güvenin aracılık rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerde lider üye etkileşiminin iş doyumuna etkisinde yöneticiye güvenin aracılık rolünü belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırmanın örneklemini Eskişehir ilinde bulunan bir üniversite hastanesinde (N=923) çalışan 422 hemşire oluşturmuştur. Bu çalışmada veriler `Kişisel Bilgi Formu`, `Lider Üye Etkileşim Ölçeği`, `Hemşire İş Doyum Ölçeği`, `Yöneticiye Güven Ölçeği` ile toplanmış ve edilen veriler uygun istatiksel programlar kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmamızda hemşirelerde `Lider Üye Etkileşim Ölçeği' genel puan ortalaması (3,28±0,89) ortalama değerin üzerinde, `Hemşire İş Doyum Ölçeği` genel puan ortalaması (3,41±0,54) ve alt boyutları olan `İşle ilgili olumlu duygular` (3,49± 0,72), `Üstlerden uygun destek` (3,40±0,81), `İşyerinde algılanan önem` (3,65±0,65) ortalama değerin üzerinde `Keyifli çalışma ortamı` (2,91±0,73) ortalamanın altında olduğu, `Yöneticiye Güven Ölçeği` genel genel puan ortalaması (3,43±0,86) ortalama değerin üzerinde olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Yapılan analizler sonucunda, hemşirelerde lider üye etkileşiminin iş doyumunu (β=0.766, p<0.05), lider üye etkileşiminin yöneticiye güveni (β=0.883, p<0.05), yöneticiye güvenin iş doyumunu (β=0.496, p<0.05) anlamlı ve pozitif yönlü etkilediği ve lider üye etkileşiminin iş doyumuna etkisinde yöneticiye güvenin kısmı aracılık rolü (0.204, 0.689) yaptığı tespit edilmiştir. Aim: This research was carried out to determine the mediating role of trust in the manager in the effect of leader member interaction on job satisfaction in nurses working in a university hospital. Method: The sample of the study consisted of 422 nurses working in a university hospital (N=923) in Eskişehir. In this study, data were collected with the `Personal Information Form`, `Leader Member Interaction Scale`, `Nurse Job Satisfaction Scale`, `Confidence in the Manager Scale` and the data were analyzed using SPSS for Windows 25.0 and AMOS 23.0 program.Results: In our study, the mean score of the `Leader Member Interaction Scale` (3.28±0.89) was higher than the mean value, the overall score of the `Nurse Job Satisfaction Scale` (3.41±0.54) and the sub-dimensions of `Positive work-related feelings` (3.49±0.72), `Appropriate support from superiors` (3.40±0.81), `Perceived importance in the workplace` (3.65±0.65) `Enjoyable work environment` ( 2.91±0.73) and the general general point average of the `Confidence in Manager Scale` (3.43±0.86) was above the average value. Conclusion: As a result of the analyzes, it was found that the job satisfaction of the leader member interaction (β=0.766, p<0.05), the trust in the manager of the leader member interaction (β=0.883, p<0.05), the job satisfaction of the manager member interaction (β=0.496, p<0.05) were significant and significant. It has been determined that trust in the manager has a partial mediating role (0.204, 0.689) in the effect of leader-member interaction on job satisfaction.
Collections