Gıda fabrikası çalışanlarında iş sağlığı eğitimlerinin eğitimin gerekliliğine yönelik tutuma ve işyeri hemşireliği memnuniyet düzeyine etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gıda Fabrikası Çalışanlarında İş Sağlığı Eğitimlerinin Eğitimin Gerekliliğine Yönelik Tutuma ve İşyeri Hemşireliği Memnuniyet Düzeyine Etkisinin DeğerlendirilmesiAmaç: Bu çalışma iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin gıda fabrikası çalışanlarının eğitimlerin gerekliliğine yönelik tutumlarına ve iş yeri hemşireliği memnuniyet düzeylerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapılan tek gruplu son test yarı deneysel desende bir araştırmadır.Yöntem: Çalışma, Nevşehir'de bir gıda fabrikasında çalışmaya gönüllü katılan 170 çalışan üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri `Çalışan Veri Toplama Formu`, `İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Düzeyi Formu`, `İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminin Gerekliliğini Belirlemeye Yönelik Tutum Ölçeği` ve `İşyeri Hemşirelik Hizmetlerinden Duyulan Memnuniyet ve Hizmetin Önemi Ölçeği` aracılığı ile toplanmıştır. Çalışmanın istatistiksel analizlerinde, ANOVA, t testi, pearson korelasyon analizi ve çoklu lineer regresyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Bu çalışmada 18 yaş altında çalışmaya başlayan çalışanların iş sağlığı hemşiresinin bakım verme rolünden duydukları memnuniyet 18 yaşından sonra çalışmayan başlayan çalışanlardan daha yüksek saptanmıştır (p<0.05). Çalışanların iş yeri hemşirelik hizmetlerinden duydukları memnuniyet düzeyi arttıkça iş sağlığı hemşiresinin bakım verme rolünden, koruyucu sağlık uygulamalarından ve iş sağlığı hemşirenin profesyonel yönünden duydukları memnuniyetleri (p<0.001) ile iş sağlığı ve güvenliği eğitiminin gerekliliğine yönelik olumlu tutumları (p<0.05) artmaktadır. Çalışanların koruyucu sağlık uygulamalarından duydukları memnuniyet düzeyleri arttıkça iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesinde eğitimin rolüne ilişkin olumlu tutumları ile iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesinin önemine ilişkin olumlu tutumları artmaktadır (p<0.05). Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitiminin gerekliliğine yönelik olumlu tutumları arttıkça iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesinde eğitimin rolüne, iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesinin önemine, iş kazaları ve meslek hastalıklarının ortaya çıkış nedenlerine yönelik olumlu tutumları artmaktadır (p<0.001). İş sağlığı ve güvenliği eğitiminin gerekliliğini belirlemeye yönelik tutum değişkeni işyeri hemşirelik hizmetlerinden duyulan memnuniyet puanına ilişkin varyansa katkıları bakımından anlamlı görünmektedir.Sonuç: Çalışanların hemşirelik hizmeti memnuniyet düzeyinin artması iş sağlığı ve güvenliği eğitimine yönelik tutumu da attırmaktadır. Anahtar Sözcükler: Tutum, Memnuniyet, İş Sağlığı ve Güvenliği,İş Sağlığı Hemşiresi Evaluation of the Effect of Occupational Health Trainings on the Attitude Towards the Necessity of Training and Satisfaction Level of Workplace Nursing in Food Factory EmployeesObjective: This study is a single-group post-test quasi-experimental study conducted to evaluate the effect of occupational health and safety trainings on the attitudes of food factory employees towards the necessity of training and their satisfaction levels in workplace nursing.Method: The study was conducted on 170 employees who volunteered to work in Nevşehir food factory. The data of the study were collected through `Employee Data Collection Form`, `Occupational Health and Safety Information Level Form`, `Attitude Scale for Determining the Necessity of Occupational Health and Safety Education` and `Satisfaction with Workplace Nursing Services and the Importance of Service Scale`. In the statistical analysis of the study, ANOVA, t test, Pearson correlation analysis and multiple linear regression analysis were used.Results: In our study, the satisfaction of employees who started working under the age of 18 with the caregiving role of the occupational health nurse was found to be higher than the employees who started working after the age of 18 (p <0.05). As the satisfaction level of the employees with the workplace nursing services increased, their satisfaction with the care role of the occupational health nurse, preventive health practices and the professional aspect of the occupational health nurse (p <0.001 for each) and their positive attitude towards the necessity of occupational health and safety training (p <0.05) is increasing. As the satisfaction level of the employees with preventive health practices increases, their positive attitudes towards the role of education in the prevention of occupational accidents and diseases and their positive attitudes towards the importance of prevention of occupational accidents and occupational diseases increase (p <0.05 for each). As employees' positive attitudes towards the necessity of occupational health and safety training increase, their positive attitudes towards the role of education in the prevention of occupational accidents and diseases, the importance of prevention of occupational accidents and diseases, and the causes of occupational accidents and occupational diseases increase (p <0.001 for each). The variable of attitude towards determining the necessity of occupational health and safety education seems significant in terms of its contribution to the variance regarding satisfaction score with workplace nursing services.Conclusion: Increasing the level of satisfaction of employees with nursing services also reduces the attitude towards occupational health and safety training.Keywords:, Attitude, Satisfaction, Occupational Health and Safety, Occupational Health Nurse
Collections