Üniversite gençliğinde vicdani zekâ ve dindarlık ilişkisi (BAİBÜ örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızda elde edilen veriler ışığında insanın içerisinde kurulanmahkeme anlamına gelen ve iç sesimiz olarak ifade edilen vicdani zekânın din vedindarlıkla olan ilişkisini incelemek araştırmamızın temel amacıdır..Araştırmalarda güncelliğini her daim koruyan vicdanın dinden beslenipbeslenmediği yine çalışmanın ortaya koymaya çalıştığı amaçlar arasında yeralmaktadır. Ayrıca vicdani zekâ ve dindarlığı demografik değişkenler açısındandeğerlendirerek, tespitlerde bulunmaya çalışmak, veriler sunmak, önerilerdebulunmak çalışmanın önemine atıf niteliğindeki amaçlarındandır. Çalışmada nicelaraştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak bireylerin dindarlıkdüzeyini ölçmek için `Ok-Dini Tutum Ölçeği`, bireylerin vicdani zekâ düzeyiniölçmek için ise `Vicdani Zekâ Ölçeği (VZÖ)` kullanılmıştır. Ölçekmaddelerinden oluşan anket formuna kişisel bilgi formu da eklenmiştir.Araştırmanın örneklemini Abant İzzet Baysal Üniversitesinde öğrenim gören 18-30 yaş aralığında 471 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanınkonusu, problemi, amacı, önemi, hipotezleri, sınırlılıkları ve varsayımlarıbulunmaktadır. İkinci bölümde kavramsal çerçeve yer almaktadır. Bu bölümdevicdan, zekâ, vicdani zekâ, din ve dindarlık kavramlarından bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde araştırmanın yöntem ve tekniği, evreni ve örneklemi, veritoplama araçları, verilerin toplanması ve istatiksel analizi hakkında bilgiverilmiştir. Dördüncü bölümü ise araştırma sonucunda elde edilen bulgular vebunlara yönelik yapılan yorumlardan oluşturmaktadır.Bulgulara göre vicdani zekâ düzeyi de dindarlık düzeyi de demografikdeğişkenlere göre farklılık göstermektedir. Dindarlık ve vicdani zekâ arasındapozitif bir ilişki vardır. Dindarlık arttıkça vicdani zekâ düzeyi de artmaktadır.ANAHTAR KELİMELER: `Din Psikolojisi, Vicdan, Zekâ, Vicdani Zekâ, Din,Dindarlık In the light of the data obtained in our research, the main purpose of ourresearch is to examine the relationship of conscientious intelligence, which meansthe court established within the human being and which is expressed as our innervoice, with religion and religiosity. In addition, evaluating conscientiousintelligence and religiosity in terms of demographic variables, trying to makedeterminations, presenting data, and making suggestions are among the aims ofthe study that refer to the importance of the study. Quantitative research methodwas used in the study. As a data collection tool, `Arrow-Religious Attitude Scale`was used to measure the level of religiosity of individuals, and `ConscientiousIntelligence Scale (CIS)` was used to measure the level of conscientiousness ofindividuals. A personal information form was also added to the questionnaireconsisting of scale items. The sample of the research consists of 471 studentsbetween the ages of 18-30 studying at Abant İzzet Baysal University.The study consists of four main parts. In the first part, there are the subject,problem, purpose, importance, hypotheses, limitations and assumptions of theresearch. The second part includes the conceptual framework. In this section, theconcepts of conscience, intelligence, conscientiousness, religion and religiosityare mentioned. In the third part, information is given about the method andtechnique of the research, its universe and sample, data collection tools, datacollection and statistical analysis. The fourth part consists of the findings obtainedas a result of the research and the comments made on them.According to the findings, both the level of conscientious intelligence andthe level of religiosity differ according to demographic variables. There is apositive relationship between religiosity and conscientious intelligence. Asreligiosity increases, the level of conscientious intelligence also increases.KEYWORDS: Psychology of Religion, Conscience, Intelligence, ConscientiousIntelligence, Religion, Religiosity
Collections