Nezihe Meriç'in öykülerinde ev imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Evin barınmayı karşılayan fiziksel fonksiyonunun yanında insanın ruh haline göre değişen çeşitli psikolojik fonksiyonları da vardır. Bu tarz fonksiyonlar insanın maddeye yüklediği anlamlarla var olabilmekte ve zaman içinde değişebilmektedir. Ev, ataerkil toplumlarda kadına verilen, kadınla özdeşleşen yegâne mekânlardır. Bu bağlamda evler kadının dünyasının başladığı yerlerdir. 1950 Kuşağı öykücülerinin önemli isimlerinden olan Nezihe Meriç, başta öykü olmak üzere roman, tiyatro ve çocuk edebiyatı ürünlerinde eser vermiştir. Bu çalışmada Nezihe Meriç'in bütün öykülerindeki ev imgesi alınmıştır. Ev, Nezihe Meriç'in öykülerinde basit bir mekân olmaktan çıkmış, öykülerin kurgusunu ve öykü kahramanlarının çözümlenişinde işlevsel bir yapıya dönüşmüştür. Çalışmanın amacı öykülerden yola çıkarak mekân karakter bağlamında ev ve kadın ilişkisi ile kadınların eve yüklediği imgesel anlamların tespitidir. Çalışmanın sonunda Nezihe Meriç'in evi sadece fon bir mekân olarak kullanmadığı, evin öykü kurgusunda temel ögelerden biri ve ev ile kadın arasında derin bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Beside of the physical function of the home that provides the shelter, there are also various psychological functions that change according to the mood of a person. Such functions can exist with the meanings that people attach to matter and may change by tim e. Home is the only place given to women and identified with women in patriarchal societies. In this conditions, home is the place where the world of women begins. Nezihe Meriç, one of the important names of 1950 Kuşağı short story writers has worked in novels, theater and children's literature, especially short stories. In this study, the image of the house was taken from all the stories of Nezihe Meriç. The home has ceased to be a simple space in Nezihe Meriç's stories, but has transformed into a functional structure for the fiction of the stories and the analysis of the story heroes. The aim of the study is to determine the imaginary meanings that it attributes to the home-woman relationship in the context of the space character, based on stories. At the end of the study, it was determined that Nezihe Meriç does not only use the home as a fund place, it is one of the basic elements in the story setting of the home and a deep relationship between the home and the woman.
Collections