Akademisyenlerin bilimsel araştırma sürecinde bilgi yönetimi davranışları ve bireysel kaynak yönetimi araçları farkındalıkları: Ordu Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma; literatürde kurumsal düzeyde ele alınan bilgi yönetimi kavramının bireysel düzeyde incelendiği az sayıdaki çalışmadan biridir. Çalışmada `bilimsel araştırma süreci`, `bilgi erişim sistemleri`, `bireysel bilgi yönetimi süreci` ve `bireysel kaynak yönetimi araçlarının işlevleri` gibi konu başlıklarına yer verilmiştir. Çalışma temel olarak akademisyenlerin bilgi yönetimi davranışlarını saptamayı ve kaynak yönetimi araçlarından yararlanma farkındalıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın hedef kitlesi olmaları sebebiyle bilim insanlarının bilgi yönetimi sırasındaki genel-özel davranışları ve kaynak yönetimi araçları farkındalık düzeyleri betimleyici bir yöntemle ele alınmıştır. Çalışmanın evreni, Ordu Üniversitesi'nde aktif olarak çalışan 748 akademisyenden oluşmaktadır. Veri toplama tekniği olarak anket uygulaması gerçekleştirilen çalışmanın örneklemi ise 267 akademisyenden meydana gelmektedir. Anket verilerinin analiz edilmesiyle; araştırmanın amaçları ve varsayımlarıyla örtüşen bulgular elde edilmiştir. Araştırmada üniversitelerin, akademik birimlerin ve akademik kütüphane birimlerinin yöneticileri için önemli sonuçlara ulaşılmıştır. The study is one of the few studies analyzing the concept of information management at individed level which is that at corporate level in the literature. Topics such as `scientific research process` `information retrieval systems` `individual information management process` and `functions of individual resource management tools` were included in the study. The study aims to determine the information behaviors of academicians and to present their awareness of using resource management tools, basically. Due to being target audience of the study, the general-specific behaviors of scientists during information management and their awareness levels of resource management tools are handled with a descriptive method. The population of the study consists of 748 academicians who work actively at Ordu University. The sample of the study where the survey application was performed as a data collection tecnique consist of 267 academicians. By analyzing the survey data, the results which account for the purpose and assumptions of the research were obtained. Important results are reached for managers of universities, academic units and academic library units in the research.
Collections