KOBİ'lerin katılım bankacılığı tercihini etkileyen faktörler: Çankırı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOBİ'lerin çalışmayı tercih ettikleri bankaları nasıl seçtikleri bilim insanları ve bankaların üst yönetimleri tarafından daima merak edilmiştir. Literatürde yapılan araştırmalara bakıldığında; bankaların daha çok müşteriye ulaşmasında ve mevcut olan müşterileri tutundurma çabalarında etkili faktörlerin neler olduğunun zaman zaman incelendiği görülmüştür. 1980'li yıllarda Türk Bankacılık ve Finans sektörüne giren Katılım Bankacılığı da bu noktada önemli bir konu başlığı olmuştur. Katılım bankacılığı bireyler ve KOBİ'ler için faizli bankalara alternatif kurumlardır. Katılım bankaları ile çalışmayı tercih eden işletmeler; faizli bankalar ile çalışmayan, fakat mevcut olan birikimlerini değerlendirmek ve aynı zamanda finansmana ihtiyaç duyan kuruluşlardır. Bu çalışmada 517 KOBİ dikkate alınmış ve anket yöntemi ile ihtiyaç duyulan veriler toplanmıştır. Toplanan 517 anketten 467 tanesinin analize uygun olduğu tespit edildikten sonra KOBİ'lerin katılım bankacılığı tercihini etkileyen faktörler ve katılım bankacılığı terim ve hizmetleri konusundaki bilgi, farkındalık ve algı düzeyleri araştırılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde faktör analizi, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü ANOVA testlerinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda KOBİ'lerin katılım bankacılığı tercihleri üzerinde din faktörünün ve katılım bankalarının ulaşılabilir olmasının önemli birer etken oldukları tespit edilmiştir. Aynı zamanda katılım bankalarının ürün ve hizmetlerini müşterilerine daha yalın bir dille anlatmasının gerekliliği gözlemlenmiştir. Scientists and top management of banks have always wondered how SMEs choose the banks they prefer to work with. When looking at the studies in the literature, the effective factors in banks' reaching more customers and their efforts to keep existing customers are examined from time to time. Participation Banking, which entered the Turkish Banking and Finance sector in the 1980s, is also an important topic. Participation banking is an alternative to interest banks for individuals and SMEs. Businesses prefer to work with participation banks; they are institutions that do not work with interest banks, but need to use their existing savings and need financing. In this study, 517 SMEs were considered, and the required data were collected through the survey method. After determining that 467 of the collected 517 questionnaires are suitable for analysis, factors affecting SMEs' participation banking preferences and their knowledge, awareness, and perception levels about participation banking terms and services were investigated. In the study's application, independent samples t-test and one-way ANOVA tests were used using the SPSS program. As a result of the study, it has been determined that the religion factor and the accessibility of participation banks are essential factors in SMEs' participation banking preferences. Simultaneously, it was observed that participation banks should explain their products and services to their customers in a more explicit language.
Collections