Son devir müfessirlerinden Endonezyalı Abdülmâlik Kerim Emrullah'ın tefsir görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hz. Peygamberden asrımıza kadar Kur'ân-ı Kerim üzerinde tefsir yazan haylimüellif bulunmaktadır. Bunlar arasında dönemi ya da sonrasında keşfedilip takipedilenler olduğu gibi gün yüzüne çıkamayanlarda vardır. Gerek yazıldığı dönemgerekse sonrasında içinde telif edildiği halkın dahi itibarına nail olmuş tefsirlerden biride Abdulmâlik Kerim Emrullah'ın yazdığı eserdir. Sadeliği, ilmi açıdan kısa ve özlübilgi vermesi, müellifinin tebliğ öne çıkması gibi saiklerin eserin tanınıpbenimsenmesinde etkili olduğunu söylemek mümkündür. Bu doktora tezi olarakhazırlanan iş bu çalışma dönemi ve sonrasında ilgiyle takip edilmesine rağmenyazıldığı coğrafya dışında şöhret bulmamış Abdulmâlik Kerim Emrullah'ın telif ettiğiTefsîru'l-Ezher adlı eserini konu edinecektir. Abulmâlik Kerim Emrullah'in Tefsîru'lEzher adlı eseri hakkında olacaktır. Müellif Güneydoğu Asya'da ve özellikleEndonezya'da çok etkili olan bir çağdaş dönem müfessiridir. Bu araştırma üç anabölüme ayrılmıştır. İlk bölüm Endonezyanın İslamı kabul etme süreci çerçevesindebölgede telif edilen tefsirler; müfessirlerinin yaşam hikayeleri, diğer eserleri, siyasi,edebi, sosyo-kültürel bazı çağdaş sorunlar hakkındaki görüşleri temelinde mümkünolduğunca ortaya konulmaya gayreti ediklecektir. Bu sayede elde edilecek bulgulardanhareketle böledeki tefsir faaliyetinin gelişim süreci ve bu süreçte şekillenenkarakteristik özellikler bölümün ana temasını teşkil edecektir. Daha sonra ikincibölümde Tefsîru'l-Ezher'in profili, müfessirin Ulumül Kur'ân hakkındaki görüşleri,tarihi tefsir yapma yöntemi ve tefsir dirayetinin yöntemi anlatılmaktadır. Üçüncübölüm, çağdaş tefsir paradigmasındaki değişimi / kaymayı, ilişkiyi, Tefsîru'l-Ezher ileTefsîru'l-Menâr arasındaki etkiyi, günümüzde özellikle Endonezya'da çağdaştefsirlerin geliştirilmesi için el-Ezher'in tefsirinin katkısı ve eleştirileri zaman dahilçeşitli açılardan analizi tartışılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Endonezya, Tefsîru'l-Ezher, Çağdaş, el-Menâr There are quite a few authors who wrote a commentary on the Quran from theProphet Muhammad to our century. Among these, there are those reflected in everyperiod and those that could not come up. One of the commentaries adopted by scienceand the public in terms of preference is the work written by Abul Malik Karim. Itssimplicity, scientific brief, and concise information, and the author's prominence innotification and representation helped the work be recognized. The research we will doin this study will be about the work named Tafsir Al-Azhar by Abul Malik KarimAmrullah (Hamka). The author is a modern period commentator who has been veryinfluential in Southeast Asia, especially in Indonesia. This research is divided into threemain sections. The first part describes the process of Indonesian adoption of Islam, thedevelopment of commentaries in Indonesia, the interpreters' life stories, some of theworks of the interpreters, and their views on some contemporary issues such as politics,literature, and socio-cultural. Later, in the second chapter, Tafsir-i Azhar's profile, theviews of the commentator about the Quran, the method of making historical exegesis,and the method of tafsir are explained. The third section discusses the change/shift inthe contemporary paradigm of exegesis, the relationship, the effect between Tafsir AlAzhar and Tafsir El-Menar, the contribution and criticism Al-Azhar's interpretation forthe development of contemporary commentaries in Indonesia, especially in time, and itsanalysis from various angles.Key Words: Indonesia, Tafsir Al-Azhar, Contemporary, Al-Manar
Collections