I. İzzeddin Keykavus ile kardeşi I. Alâeddin Keykubad'ın yetişmesinde rol oynayan devlet adamları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, insanın nesilden nesle aktararak ilerlettiği bir süreçtir. Diğer canlılar ve varlıklar içgüdüleri doğrultusunda hareket ederken insan, kendinden öncekilerden aldığı bilgiyi, sonra ki nesillere aktararak sürdürür. Bu da hem bilimi hem de geleneği ileriye taşır. Geleneğin devlet nezdinde ilerlemesi de iyi eğitimden geçen hükümdar adayları aracılığıyla da gerçekleşir. Orta Asya steplerinden gelen göçebe Türkleri, Anadolu'da yerleşik ve güçlü bir devlet çatısına almaya çalışan Türkiye Selçukluları da atalarının ve dünyanın diğer güçlü devletlerinin mirasını taşımak için geleceğin güçlü hükümdarlarını yetiştirmeyi amaçlıyordu. Bu hanedanın önemli üyelerinden Sultan I. Gıyaseddin Keyhüsrev de, oğulları I. İzzeddin Keykavus ile I. Alâeddin Keykubad'ı iyi bir eğitimden geçirdi. Öyle ki bu eğitim, sürgünde oldukları Bizans yıllarında dahi sürdü. `I. İzzeddin Keykavus ile Kardeşi I. Alâeddin Keykubad'ın Yetişmesinde Rol Oynayan Devlet Adamları` adlı bu çalışmada Türkiye Selçuklu devletinin yükselme devri sultanlarından bu iki kardeşi, hem eğiten hem de hükümdarlıkları döneminde yönlendiren devlet adamları ele alındı. Söz konusu çalışmada eğitimin, hem aile ilişkilerinde hem toplumda hem de devlet yönetiminde en etkili unsurlardan olduğuna, her ne kadar monarşi bir yapı olsa da hükümdarların yeri geldiğinde kendini eğiten hocalarının sözlerine de riayet ettiklerine şahit olundu. Education is a process that people progress it from generation to generation. While other living beings and beings act in line with their instincts, human beings continue the knowledge they received from their ancestors by passing it to the next generations. This carries both science and tradition forward. The advancement of tradition by the state takes place through well-educated sultan candidates. Nomadic Turks from the steppes of Central Asia, Turkey Seljuks trying to get the built-in roof and a powerful state in Anatolia, were aimed at raising the ancestors of the powerful ruler of the future to carry on the legacy of other powerful states in the world. Sultan I. Gıyaseddin Keyhüsrev, one of the important members of this dynasty, also trained his sons I. Izzeddin Keykavus and I. Alâeddin Keykubad well. This education continued even during the Byzantine years when they were in exile. In this work titled `The Statesmen Playing a Role in the Raising of Izzeddin Keykavus and his brother I. Alaeddin Keykubad`, statesmen who both educated these two brothers, ascension sultans of Turkey Seljuk, and directed them during their reign were discussed. In the study in question, it was witnessed that education was one of the most effective elements in both family relations, society and state administration, and even though it was a monarchy structure, the rulers obeyed the words of their teachers who educated themselves when necessary.
Collections