Bankasürans ve Türkiye'de banka sigortacılığının etkinlik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bankasürans, sigorta ürün ve hizmetlerinin müşterilere sunulmasında banka ve sigorta şirketlerinin işbirliğinin somutlaşmış hali olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada 2019 yılsonu itibari ile hayat sigortası ve emeklilik şirketleri arasından banka kanalını kullanan 18 şirketin ve hayat dışı sigorta şirketleri arasından banka kanalını kullanan 28 şirketin etkinliği Veri Zarflama Analizi ile ölçülmüştür. Sigorta şirketlerinin göreli etkinlik ölçümünde Girdi ve Çıktı Yönelimli CCR ve BCC modelleri kullanılmıştır. 2019 yılında banka kanalını kullanan hayat ve emeklilik şirketlerinin Girdi Yönelimli CCR Modeline göre 5, BCC modeline göre ise 10 şirket etkin olarak bulunmuştur. Hayat ve emeklilik şirketlerinin Çıktı Yönelimli CCR modeli sonuçlarına göre ise 5, BCC modeli sonuçlarına göre ise 9 şirket etkin olarak ölçülmüştür. Banka kanalını kullanan hayat dışı sigorta şirketlerinin 2019 yılı Girdi Yönelimli CCR modeli sonucunda 4, BCC modeli sonucunda 8 şirket etkin bulunurken, Çıktı yönelimli CCR modelinde 4, BCC modelinde 6 şirket etkin olarak bulunmuştur. Analizin sonunda etkin olmayan şirketler için referans kümeleri belirlenmiş ve etkin hale gelebilmeleri için gerekli olan potansiyel iyileştirme hedefleri saptanmıştır. Bancassurance is described as an incarnated system between banks and insurance companies to provide insurance products and services to customers. In this study, efficiency of 20 life insurance/pension companies and 28 non-life insurance companies using bank distribution channels, were measured by Data Envelopment Analysis as end of 2019. Input and output oriented CCR and BCC models have been used to analyze relative efficiency of insurance companies. In 2019 data, results show that five input-oriented CCR model and ten input-oriented BBC model companies which using life insurance/pension, determined as effective. Output-oriented, five CCR model and nine BBC model results, measured as effective within life/pension companies. In 2019, results show; input-oriented 4 CCR model and 8 BCC model determined as efficient, while output-oriented four CCR and six BCC model determined as effective within non-life insurance companies using bank distribution channel. At the end of analyze, reference sets were identified for ineffective companies and potential improvement targets are determined to become effective.
Collections