Türkiye'deki UNESCO gastronomi şehirlerinin içerik analizi ile kimliklerinin keşfedilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin son zamanlarda artan yoğun kullanımı, diğer sektörlerde olduğu gibi turizm tanıtımlarının da dijital platformlar üzerinden yürütülmeye başlanmasını sağlamıştır. Gerek ürün gerekse destinasyon bazında tanıtımlar; web siteleri, sosyal medya ve tanıtım videoları gibi çeşitli kanallar üzerinden yapılabilmektedir. Yapılan tanıtımlarda destinasyonların sahip olduğu yetenekler vurgulanarak hedef kitleye erişimin sağlanması kolaylaşmaktadır. Bu tez çalışmasında öncelikle bir yetenek olarak gastronomi temel alınmış, buna göre çalışma alanı Türkiye'deki UNESCO Gastronomi Şehirleri olarak belirlenmiştir. Öncelikle çalışma alanını oluşturan destinasyonların gastronomi unsurları ile gastronomi kimlikleri ortaya konmuştur. Sonrasında 3 Gastronomi Şehri'nin web siteleri, ikincil verilerden yararlanılarak ulaşılan temalar üzerinden içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular kısmında gastronomi kimliği ve tanıtım ile alakalı bulgulara ayrı başlıklarda yer verilmiştir. Buna göre, incelenen web sitelerinde en çok rastlanan tema Görsel, UNESCO Vurgusu ve Destinasyon/Ürün Tanıtımı olurken, hiç rastlanmayan tema Gastronomi Rotası olmuştur. Sonuç kısmında çalışma alanında yer alan her bir destinasyon için gastronomi kimliklerine ve web sitelerine yönelik tespitlere değinilmiş ve bu destinasyonlara gastronomi kimliği ve tanıtım konularında birtakım öneriler getirilmiştir. Bu çalışmada, alan yazında ilk olarak UNESCO Gastronomi Şehirleri'nin mutfak turizmi kaynaklarının belirlenmesi, gastronomi kimliklerinin keşfedilmesi ve resmi web sitelerinin bu bağlamda analiz edilmesi, çalışmanın özgün nitelikte olduğunu göstermekte ve önemini artırmaktadır. The increasing use of technology in recent times has enabled tourism promotions to be carried out on digital platforms, as in other sectors. Promotions on the basis of both products and destinations; It can be done through various channels such as websites, social media and promotional videos. By emphasizing the capabilities of the destinations in the promotions, it becomes easier to reach the target audience. In this thesis study, gastronomy as a skill was taken as the basis, and accordingly, the study field was determined as UNESCO Gastronomy Cities in Turkey. First of all, the gastronomic elements and gastronomic identities of the destinations constituting the study field were revealed. Afterwards, the websites of the 3 Gastronomy Cities were analyzed through content analysis on the themes reached by using secondary data. In the findings section, findings related to gastronomic identity and promotion are given under separate headings. Accordingly, the most common theme in the examined websites was Visual, UNESCO Emphasis and Destination/Product Promotion, while the never encountered theme was Gastronomy Route. In the conclusion part, determinations about gastronomy identities and websites for each destination in the study field were mentioned, and some suggestions were made about gastronomy identity and promotion to these destinations. In this study, for the first time in the literature the determination of the culinary tourism resources and the discovery of gastronomic identities of UNESCO Gastronomy Cities, and the analysis of official websites in this context show that the study is original and increases its importance.
Collections