Heykel uygulamalarında minimalist yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, heykel uygulamalarında ki minimalist yaklaşımların nasıl geliştiğini, minimalizm akımının heykel uygulamalarına nasıl yansıtıldığını konu edinmiştir. Araştırmanın ilk üç bölümünde heykel sanatının dini inanışlar doğrultusunda ortaya çıktığını, Orta Asya Türkler'inde Balbal, Mısır'da Anıt mezarlar, Yunan Döneminde Tanrı ve Tanrıçaları, Roma Döneminde ise zafer kazanmış komutan ve sporculara atıflarda bulunup ölümsüzleştirmek amacıyla heykel sanatının kullanıldığından bahsedilmiştir. Heykel uygulamalarında kullanılan malzemelerin zaman içerisinde nasıl değişiklik gösterdiği ve geçmişten günümüze kadar(çağdaş sanat)içerisinde heykel uygulamalarında ortaya çıkan değişiklikler araştırılıp minimalizm akımıyla var olanı farklı bir boyuta nasıl taşındığından bahsetmektedir. Çalışmanın amacının minimalizmin kavram olarak ne olduğu, bu kavramın nasıl yansıtıldığı heykel uygulamalarıyla bir araya gelmesiyle nasıl bir etki ortaya koyulduğu incelenmiştir. Minimalizm saf, sadecilik anlamıyla birleşen heykel sanatı `heykel uygulamalarında minimalist yaklaşımlar` başlığı altında birleşerek azdan çok elde etmek ve kullanılan objenin boşlukta nasıl yer kapladığı ile nesnenin olduğu gibi kullanılmasından bahsedilmiştir. Minimalizm heykel uygulamalarında karşımıza; nesnenin en ham haliyle çıkarak izleyicisine sunduğu yanılsamacı görsel şölen, yansıtılarak araştırmanın uygulama aşamasıyla tamamlamıştır. This thesis study is about how minimalists developed in sculpture practices and how minimalism was reflected in their practices. In the first three chapters of the study, religious beliefs emerged in the art of sculpture, Balbal in Central Asian Turks, monumental tombs in Egypt, Gods and Goddesses in the Greek period, and immortalizing the conquered commanders and athletes in Rome. has been mentioned. He mentions how the time used in sculpture practice shows writing, how the studies emerging from the past to the present from the past to the present have been investigated and how the existence is carried to a different dimension with the mini-malism movement. What the aim of the study is as a concept of minimalism, how this concept is reflected together with the sculptural practices, what effect it has been revealed has been examined. The art of sculpture combined with the pure minimalism and the meaning of simplicity was mentioned under the title of `minimalist hut in its applications` to achieve more or less and how the object used occupies space and the use of the object as it is. Minimalism appears before us in its most raw form in sculptures and has been completed with the application phase of the research by projecting an illusory visual feast against its audience.
Collections