Trabzon Müzesi koleksiyonundan seçilen ikonalarda bozulmaların tespitine yönelik incelemeler ve koruma önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma konusu olarak Trabzon Müzesi envanterinde bulunan, korunma durumu kötü olarak belirlenen malzeme ve bozulma nedenleri farklı on bir adet Rus İkonası ele alınmıştır.Koruma ve onarım çalışmalarının ilk aşamasını oluşturan belgeleme, bozulmaların tespiti açısından oldukça önemlidir. Görsel incelemeler, eserlerin daha önce onarım geçirip geçirmediği, sanatçıların tekniği, eserin bozulmaları hakkında ayrıntılı bilgi elde etmemizi sağlamaktadır. Oluşturulan belgeleme formları ile birlikte; ahşap panel, destek kumaş, alçı, yaldız, boya ve vernik, tabakalarının özellikleri ve tespit edilen bozulmalarla birlikte korunma durumları incelenmiştir. Bozulmaları saptanan eserlerin bazılarının daha önce onarım geçirmediği, birkaçının ise ortam koşulları kaynaklı boya ve alçılarında dökülme olduğu ve bu eserlere müdahalede bulunulduğu görülmüştür. Tez çalışmasının sonunda, inceleme konusu on bir eserin onarım müdahalelerine ilişkin yöntemler önerilmiş, müzenin depolama ve sergilemedeki mevcut durumları tespit edilerek ileriye yönelik uygun ortam koşullarının (bağıl nem, ısı, ışık vb.)oluşturulması konusunda önerilere yer verilmiştir. As the subject of the research, 11(eleven) Russian icons from the inventory of the Trabzon museum whose protection status were determined to be poor, and has different reasons for deterioration were reviewed. Documentation, which generates the first stage of protection and restoration work, is very important in terms of detecting deterioration. Visual examinations allow us to obtain detailed information about whether the works have been restorated before, the technique of the artists, and the deterioration of the work. Along with the documentation forms created; the characteristics of the chassis, wood panel, cloth, plaster, gilding, paint, varnish layers and their protection status together with the deteriorations detected were examined. It was observed that some of the artifacts with deterioration had not been repaired before, and some of them had a flaking of paint and plaster due to environmental conditions and interventions were made on these works. At the end of the thesis, methods for the repair interventions of the eleven artifacts that are the subject of examination were proposed, and suggestions were made for the establishment of suitable environmental conditions (relative humidity, temperature, light, etc.) for the future by determining the current conditions of the museum in storage and display.
Collections