Seyahat işletmelerinde iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ankara da faaliyet gösteren a grubu seyahat acentaları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Ankara'da faaliyet gösteren a grubu seyahat acentesinde çalışanların iş tatminleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırmada, literatür taraması yapılmış ve çalışmanın uygulama sürecinde söz konusu seyahat acentesi çalışanlarına anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bunun için kullanılan ölçek olan Minnesota İş Tatmini Ölçeği ile çalışanlarının içsel tatmin, dışsal tatmin ve genel tatmin düzeyleri belirlenmiştir. Çalışanların örgütsel bağlılığını ölçmek için Meyer ve Allen'in Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılarak, ankete katılan çalışanların duygusal bağlılık, normatif bağlılık ve devam bağlılığı seviyeleri belirlenmiştir. Bu anketlerin yanı sıra çalışanlara demografik özelliklerini belirleyecek sorular da yöneltilmiştir. Anket uygulaması için Ankara ilinde faaliyet gösteren 610 A grubu seyahat acentesinden 317 çalışana anket yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda çalışanların bağlılığına etki eden birçok faktör olduğu başta demografik özellikler, çalışanın statüsü gibi çeşitli faktörlerin iş tatmini ve örgütsel bağlılığı etkilediği görülmüştür. Araştırma sonucunda seyahat acentesi çalışanlarının iş tatmini düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. İş tatmini arttıkça örgütsel bağlılık artmaktadır. This research aims at determining the relationship between the job satisfaction of the employees working in Group-A Travel Agents which operate in Ankara and their organizational commitment. In this conducted research, a literature review has been made and a questionnaire has been conducted to the aforementioned agent employees in the practice period of the research. The scale used for this research, Minnesota Job Satisfaction Scale, has determined the intrinsic satisfaction, extrinsic satisfaction and the general level of satisfaction of the employees. By using the Organizational Commitment Scale of Meyer and Allen in order to measure the organizational commitment level of the employees, the level of emotional commitment, normative commitment and continuance commitment of the questionnaire takers has been specified. Apart from this questionnaire, the employees have also been addressed some questions which are meant to identify their demographic characteristics. For this questionnaire, 317 employees from the 610 Group A Travel Agents operating in the city of Ankara have been made a questionnaire. In consequence of the data obtained, it has been observed that there are several factors affecting the commitment of the employees, and several factors, being in the first place the demographic characteristics, the status of the employee, affect the job satisfaction and the organizational commitment. As a result of the research, a reasonable relationship has been established between the level of the organization commitment and the level of the job satisfaction of the travel agent employees. As the level of job satisfaction increases, so does the organizational commitment.
Collections