İbn Miskeveyh'in erdem anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanın nihai hedefi mutluluğu elde etmektir. Bunu hem Yunan hem de İslam filozofları ifade etmiştir. İnsanın mutlu olması için ise erdemli bir yaşamın mümkün kılınması gerekmektedir. Erdemli bir hayatı kendisine gaye edinen insan, aklını kullanarak hareket eder. Ahlak felsefesinin önemli bir ismi olan İbn Miskeveyh de bu kavrama eserlerinde ayrıntısıyla değinmiştir. Bu bağlamda çalışmamızın ilk amacı erdem kavramının tanımını, kavramsal yapısını ve İbn Miskeveyh öncesi dönemde erdemin nasıl ele alındığını belirlemek olacaktır. Çalışmamızın ikinci amacı ise İslam ahlâk felsefesi tarihinde önemli bir yere sahip olan İbn Miskeveyh'in erdem anlayışını erdemlerin karşıtı olan reziletler ve bunlardan kurtulma yolları ile birlikte ele almaktır. Bu çalışmada erdemin ahlak alanında nerede olduğu, içeriği ve İbn Miskeveyh'in erdem anlayışı Onun nefs düşüncesi üzerinden ele alınıp değerlendirilecektir. The ultimate goal of man is to achieve happiness. It was expressed by both Greekand Islamic philosophers. In order for people to be happy, a virtuous life must be made possible. A person who aims a virtuous life forhim self acts by using his mind. Ibn Miskawayh, who is an important name in moral philosophy, also mentioned this concept in detail in his works. In this context, the first aim of our study will be to determinethede finition of the concept of virtue, its conceptual structure, its relationship with otherfield sand how virtue was handledin the period before Ibn Miskawayh. Thesecondaim of our study is to discuss the virtues of Ibn Miskawayh, who has an important place in the history of Islamic moral philosophy, the vices that are the opposite of virtues, and the ways to getrid of them. In this study, where virtue is in the field of morality, what it contains and Ibn Miskawayh's under standing of virtue will be discussed and illuminated through his nafs thought.
Collections