Kurumsal sosyal sorumluluk proje afişlerinde tipografinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hem kurumların hem de toplumun ortak faydasını amaçlayan kurumsal sosyal sorumluluk projeleri günümüzde eğitim, sağlık, girişimcilik ve benzeri pek çok alanda hayata geçirilmektedir. Bu projeler enformasyon çağında kitleye dayatılan mesaj kalabalığı içerisinde öne çıkabilmek için başarılı tasarımlara ihtiyaç duymaktadır. Bu noktada çoklu ortam gücüne sahip afiş tasarımları sıklıkla kullanılmaktadır. Tasarlanan afişlerin hedef kitleye ulaşabilmesi için ise afişlerde yer alan tipografik düzenlemelerin görülebilir, okunabilir ve algılanabilir olması gerekmektedir. Buradan hareketle afiş tasarımlarında yer alan tipografi; planlı bir tasarım ile afiş tasarımını enformasyon aracından bir iletişim aracına dönüştürebilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk farkındalığını uzun vadede gözlemlemek ve başarılı projelerde tipografinin etkisini saptamak üzere 2005 yılından günümüze kadar her yıl başarılı kurumsal sorumluluk projelerini seçen Capital dergisi örneklem olarak belirlenmiştir. Derginin 18 yıllık araştırma verileri içerisinden, her yıl listenin ilk üçüne giren projeler seçilmiş ve en çok tekrar eden üç eğitim projesi `Baba Beni Okula Gönder, Haydi Kızlar Okula ve Kardelenler` belirlenmiş, projelerin afiş tasarımları özelinde tipografik düzenlemeleri incelenmiştir. Analiz edilen tasarımlar neticesinde tipografi tercihlerinin etkisi ve önemi vurgulanmıştır. Araştırma sonucunda incelenen afiş tasarımlarında, temel tasarım ilkelerine uygun üretimlerin amaçlandığı gözlemlenmiştir. Ayrıca yapılan örnek uygulama çalışmalarıyla da tipografik düzenlemelerin afiş tasarımında üstlendiği rolün önemini vurgulamak hedeflenmiştir. Today, corporate social responsibility projects aiming for the common benefit of both institutions and society are implemented in many fields such as education, health and entrepreneurship. These projects need successful designs in order to stand out in the crowd of messages imposed on the audience in the information age. At this point, poster designs with multimedia are frequently used. In order for such posters to reach the target audience, the typographic designs on the posters must be visible, readable and perceptible. The typography in poster designs can transform it from an information tool to a communication tool. This study discussed the Capital journal, which has chosen successful corporate responsibility projects since 2005, in order to observe corporate social responsibility awareness in Turkey and to determine the effect of typography on successful projects. Among the 18-year data of the journal, the top three projects were selected: `Baba Beni Okula Gönder`, `Haydi Kızlar Okula` and `Kardelenler`. The typographical designs of the projects were examined accordingly. As a result of the assessments, the effect and importance of typography preferences and basic design principles in poster design were emphasized with sample studies.
Collections