Kamu hastanelerinde yönetim sorunları algıları üzerine bir araştırma: Kastamonu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık hizmetlerinin odağında insan olduğundan ülkeler ekonomilerinin önemli bir parçasını sağlık giderlerine ayırmaktadır. Ekonomik olarak böylesine yüksek bir paya sahip sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonunun etkili bir şekilde işlemesi gerekmektedir. Sağlık hizmetinin lokomotifleri olan hastanelerin diğer hizmet sektörlerinden ayrı özelliklere sahip olması hastane yönetiminin bilimsel yönetim anlayışıyla ele alınmasını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda sağlık hizmetlerini sunan kamu hastanelerinin yönetilmesinde gerekli özen gösterilmeli ve müşteri memnuniyetini arttırabilmek için yeni uygulamalar geliştirmelidirler.Bu kapsamda gerçekleştirilen hastane yönetim sorunları algıları üzerine yapılan araştırma dört ana başlıkta irdelenmiştir. İlk olarak yönetim ve organizasyon kavramsal çerçevede açıklanmıştır. İkinci olarak sağlık hizmeti kavramları ve kamu hastaneleri yönetim ve yönetim fonksiyonları açıklanmıştır. Üçüncü olarak konu ile ilgili literatür araştırması yapılmış ve Kastamonu Devlet Hastanesi çalışanları üzerine ampirik anket çalışması yapılmış ve 280 kişiye uygulanan anket çalışmasının analizinde SPSS programından faydalanılmıştır ve anket güvenilirlik katsayısı 0,924 olarak saptanmıştır. Bu bölümde analizler sonuçları kısa açıklamalarla desteklenmiştir. Son bölümde kamu hastanelerinde karşılaşılan temel yönetim sorunlarının neler olduğu ve nasıl üstesinden gelinebileceği konusunda savlar ileri sürülmüştür.Araştırma sonucunda kurumda yönetsel sorunların kaynağının; yöneticilerin yetkinliğine, kurum içerisinde personel dağılımına, adil yönetime, yönetim ile personel arasındaki iletişime, hizmet alanlardan yapılan geri dönüşlerin dikkate alınmamasına bağlı olduğu tespit edilmiştir. Since human beings are the focus of health services, countries allocate an important part of their economies to health expenditures. The management and organization of health services with such a high economic share needs to function effectively. The fact that hospitals, which are the locomotives of health care, have distinct characteristics from other service sectors, necessitates that the hospital management be handled with a scientific management approach. In this context, care should be taken in the management of public hospitals providing health services and they should develop new practices in order to increase customer satisfaction.In this context, the research on perceptions of hospital management problems has been examined under four main headings. First, management and organization are explained in a conceptual framework. Secondly, health service concepts and management and management functions of public hospitals are explained. Thirdly, a literature search was made on the subject and an empirical survey was conducted on the employees of Kastamonu State Hospital. The results of the analyzes in this section are supported by brief explanations. In the last chapter, arguments have been made about what the main management problems in public hospitals are and how they can be overcome.As a result of the research, the source of administrative problems in the institution; the competence of managers, the distribution of personnel within the organization, fair management, communication between management and personnel, and returns from service areas were not taken into consideration.
Collections