Entellektüel sermayenin rekabet avantajı ve toplam kalite yönetimi uygulamalarına etkısı: Libya devlet ünıversitelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Entelektüel Sermayenin (IC) Rekabet Avantajına (CA) ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarına (TKY) olan etkisini araştırmaktır. Entellektüel sermaye çekirdek unsurları insan sermayesini (HC), yapısal sermayeyi (SC) ve ilişkisel sermayeyi (RC) içermektedir. Rekabet avantajı, farklılaşmayı (D) ve yanıt hızını (SR), TKY uygulamaları ise sürekli iyileşme (CI) ve sınırsız iyileşmeyi (UI) içine almaktadır. Teorik çerçeveye dayanarak, beş ana hipotez geliştirilmiş ve istatistiksel olarak test edilmiştir.Araştırma popülasyonu, batı bölgesindeki Libya devlet üniversitelerinde tüm akademik liderlerin (bilimsel ve idari bölümlerin dekanları ve başkanları) oluşmaktadır. Veriler anket yöntemiyle toplanmış, bu çalışmaya katılan katılımcı sayısı 6 devlet üniversitesi olmak üzere 120 fakültedir. Çalışmanın hipotezi basit istatistiksel veri analizleri uygulanarak test edilmiştir.Bulgular, IC'nin rekabet avantajı ve toplam kalite yönetimi uygulamaları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca, bulgular toplam kalite yönetimi uygulamalarının üniversitelerin rekabet avantajı üzerinde doğrudan ve olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. The purpose of this study was to investigate the impact of Intellectual Capital (IC) towards Competitive Advantage (CA), and Total Quality Management applications (TQM). IC core elements included human capital (HC), structural capital (SC), and relational capital (RC). CA included differentiation (D) and speed of response (SR). Meanwhile, TQM applications included continuous improvement (CI) and unlimited improvement (UI). Based on the theoretical framework, five main hypotheses were developed and statistically tested.The research population consisted of All academic leaders (deans and heads of scientific and administrative departments) in the Libyan public universities in the western region and the data were gathered through a questionnaire, the final number of respondents, involved in this study, was 120 colleges (faculties) within 6 public universities. The hypotheses of the study were tested by applying simple statistical data analyses.Findings showed a significant impact of IC on competitive advantage and total quality management applications. Moreover, the findings indicated that the total quality management applications had a direct and positive effect on the competitive advantage of universities.
Collections