Liselerde eğitim hizmet kalitesi: Dohuk ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada eğitim sektöründe hizmet kalitesinin ve bunu liselerde uygulama düzeyinin araştırılması amaçlanmıştır. Anket temel olarak iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm lise öğretiminde kalite güvencesi ölçmek üzere, öğretim kadrosu kalitesi, öğretim kalitesi, öğrenci kalitesi, müfredat kalitesi ve eğitim arçları kalitesi olmak üzere beş boyutu içermektedir. İkinci bölümde ise fonksiyonel hizmet kalitesini ölçmek üzere ServQual ölçeğinden yararlanılmış, fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati boyutlarına yer verilmiştir. Anket Irak Dohuk ilinde bulunan altı devlet lisesinde uygulanmış, bu kapsamda liselerde eğitim gören 400 öğrenci ile görüşme yapılmıştır.Veriler analiz edilmeden önce araştırmada kullanılan ölçeklerin yapı geçerliğini ve güvenirliği test edilmiştir. Bunun için keşfedilen ve doğrulayıcı faktör analizlerin ile güvenirlirlik analizi yapılmıştır.Araştırma hipotizleri t testi ve tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir. Analizler neticelerinde öğretim kadrosu kalitesi, eğitim araçları kalitesi, kalite güvencesi, fiziksel özellikler, güvenlirlik, heveslilik, güven, empati boyutlarına ilişkin değerlendirmelerde kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek değerlendirmeler yaptığı görülmüştür. Öğrencilerin eğitim gördükleri alana göre yapılan analizlerde hiçbir boyuta ilişkin değerlendirmenin alana bağlı olarak farklılık arzetmediği görülmüştür.Dohuk ilinde hizmet veren liselere ilişkin değerlendirmelerde tüm boyutlara ilişkin değerlendirmeler vasatın üzerindedir. Eğitim hizmet kalitesi kötü olmamakla birlikte iyileştirmeye ihtiyaç duyulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Hizmet Kalitesi, Kalite Yöntemi, Irak, Dohuk. 2019, 103 Sayfa In this study, it is aimed to investigate the service quality in education sector and its application level in high schools. The questionnaire consists of two main sections. The first section includes five dimensions to measure quality assurance in high school education, namely the quality of the teaching staff, the quality of the teaching, the quality of the students, the quality of the curriculum and the quality of the teaching equipment. In the second part, ServQual scale was used to measure functional service quality and physical characteristics, reliability, enthusiasm, confidence and empathy were given. The survey was conducted in six state high schools in Dohuk, Iraq, and 400 interviews were conducted with high school students. Before analyzing the data, the construct validity and reliability of the scales used in the research were tested. For this purpose, reliability analysis was conducted with the discovered and confirmatory factor analyzes.Research hypotheses were tested with t test and one way analysis of variance. As a result of the analysis, it was seen that female students made higher evaluations than male students in the evaluations regarding the quality of teaching staff, quality of educational tools, quality assurance, physical characteristics, reliability, enthusiasm, trust and empathy. According to the analyzes carried out according to the field of study of the students, it was seen that there was no difference in the evaluation of any dimension depending on the field.In the evaluations regarding the high schools serving in the province of Dohuk, the evaluations regarding all dimensions are above average. Although the quality of education service is not bad, improvement is needed.Key Words: Education, Service Quality, Quality Method, Iraq, Dohuk.2019, 103 Pages
Collections