Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin duygu yönetimi becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin duygu yönetim becerilerini tespit etmek ve duygu yönetimi becerilerini bazı değişkenler açısından inceleyerek tüm boyutlarıyla ortaya koyabilmektir. Araştırma betimsel çalışma yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim döneminde Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 555 öğrenciden (227 kadın, 328 erkek) oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Çeçen (2006) tarafından geliştirilen `Duyguları Yönetme Becerileri Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 paket programı kullanılarak incelenmiştir. Ölçümlerin normal dağılıma uygun olup olmadığını belirlemek için Kolmogorov Smirnov Testi uygulanmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için Bağımsız Gruplarda T-Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), gruplar arası farkı belirleyebilmek için de Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p <0.05 olarak değerlendirilmiştir.Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin Duyguları Yönetme Becerilerine ilişkin puan ortalamaları cinsiyet, sınıf, şimdiki yaşadığı yer, üniversite öncesi yaşadığı yer, sosyo-ekonomik durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde fark olmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında, yaş ve bölüm değişkeni ile duyguları yönetme becerileri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca anne ve baba eğitim durumları, duyguları yönetme becerilerinde anlamlı fark yaratmıştır. Sonuç olarak, duyguları yönetme becerilerinin bireylerde yaşla birlikte eğitim çevreleri ve aile eğitim durumları tarafından etkilenebileceği düşünülmektedir. The aim of the study is to determine the emotion management skills of the faculty of sports sciences students and to examine emotion management skills in terms of some variables and reveal all its dimensions.In the study, a descriptive survey method was used. The sample group of the research consists of 555 students (227 females, 328 males) studying at Selçuk University Faculty of Sport Sciences in the 2018-2019 academic year. As a data collection tool, the `Emotion Management Skills Scale` developed by Çeçen (2006) and `Personal Information Form` developed by the researcher were used in the study.The collected data were analyzed using SPSS 22 package program. Kolmogorov Smirnov Test was used to determine whether the measurements were suitable for normal distribution. As the data showed normal distribution, T-Test in Independent Groups, one-way analysis of variance (ANOVA), and Tukey HSD multiple comparison test were used to determine the difference between the groups. The significance level was evaluated as p <0.05.There were no significant relation between mean scores of emotion management skills of students of sports sciences faculty and gender, class, place of residence, pre-university place and socio-economic status. In addition, significant differences were found between age and department variable and emotion management skills. In addition, mother and father education levels made a significant difference in emotion management skills.As a result, it is thought that the skills of managing emotions can be affected by the educational environments and family educational status of individuals with age.
Collections