Burnout levels and reasons in english teachers working in state and private school in Turkey: A comparative study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Devlet okullarında ve özel okullarda çalışan İngilizceöğretmenlerinin tükenmişlik yaşayıp yaşamadıklarını belirlemek ve yaşıyorlarsa sebeplerinibelirlemektir. Çalışmada çoklu metotlar kullanılmıştır. Nicel veri toplamak için Maslach'nınTükenmişlik ölçeğinin eğitimciler için kullanılan sürümü kullanılmıştır (Maslach,1986). Aynızamanda çalışma karşılaştırmalı bir yapıya sahiptir. Gerekli veri araştırmacının okulları ziyaretetmesi ve çevrim içi veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Tükenmişlik seviyelerinikarşılaştırmak için 112 devlet okulu ve 112 özel okul İngilizce öğretmeninden(K-12) veri toplanmıştır ve çok yönlü MANOVA testi ile SPSS 20. sürüm ile analiz edilmiştir. Ayrıca,demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, toplam deneyim ve sonkurumdaki deneyimin tükenmişliği ne kadar açıkladığı araştırılmıştır. İkinci aşamada ise heriki gruptan altışar İngilizce öğretmeniyle yarı-yapılandırılmış yüz yüze soruları (Güven,2013)kullanılarak yapılmış ve elde edilen veriler nitel ve nicel veriler birlikte sunulmuştur.Sonuçlara göre bekâr öğretmenler evli veya boşanmış öğretmenlere kıyasla daha çokduygusal yoksunluk yaşıyorlar. Diğer bir bulgu ise devlet okulu İngilizce öğretmenlerinin özelokullarda çalışan meslektaşlarına göre daha fazla duygusal yoksunluk yaşadığı idi. Devletokulu öğretmenleri öğrenci davranışının, zorunlu hizmet bölgelerinde çalışmanın vemotivasyonu olmayan öğrencilerle çalışmanın zorluklarını belirttiler. Özel okul öğretmenleriile mesleklerinde daha çok kişisel başarı deneyimledikleri bulundu. Özel okul öğretmenlerininebeveyn katılımı, fazla ders saatleri, yüksek beklentiler ve özel okullardaki rekabetçi ortamhakkında fikirlerini sundular. Çalışmanın bulguları özel okul yöneticilerinin iş yüküdağılımında rehberlik edebilir, eğitim alanında karar alan kişilere öneriler sonuç kısmındasunulmuştur. The purpose of this study is to determine whether English teachers working in state and private school experience burnout and to find out the reasons for it. The study has a mixed method design. In order to gather quantitative data Maslach's Burnout Inventory –Educator's Survey (Maslach,1986) was used. This study also followed a comparative research design. The required data were collected by face-to-face visits to schools and online survey tools. In order to compare the levels of burnout, the data from state schoolteachers(n=112) and private school teachers(n=112) teaching K-12 classes were gathered and analysed using multivariate analysis test MANOVA via SPSS version 20. In addition, demographic variables, including gender, age, marital status, academic level, years of teaching experience, and teaching experience in current school were investigated to determine if they were explanatory factors of burnout. Secondly, in order to collect qualitative data six teachers from both groups were interviewed (n=12) via a semi-structured interview adopted from (Güven,2013).The findings revealed that single teachers experience emotional exhaustion more than divorced and married ones. Moreover, state school teachers undergo emotional exhaustion more than private schools. State school teachers mentioned student behaviour, remote and underdeveloped working areas, not having motivated students may be the reason. However, private school teachers experience a higher sense of personal achievement in their jobs. Private school teachers are found to have issues with parental involvement, a high number of teaching hours, and high expectations in their competitive environment. The findings of the current study may help private school administrators to manage the teaching workload and school managers in state schools may come with up policies to control student behaviour and some implications for policymakers were presented in the conclusion part.
Collections