Anime karakterlerinin seramik bünyelerde yorumlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat çalışma raporunun birinci bölümünde; Animasyon ve animenin tanımı yapılarakanlatılmaktadır. Günümüz çizgi sinemasının başlangıçtan bugüne dek devamlılığınınsağlanıyor olması, canlandırma sanatının en önemli görsel unsurlardan biri olduğununsonucudur.Norman MCLAREN, Winsor MCCAY, Emile COHL'un canlandırma sinemasına yapmışoldukları yenilik ve katkılarından bahsedilen ikinci bölümde; Walt Disney vekarakterlerinin, Conan the Barbarian (Barbar Conan)'ın gelişim süreçleri ele alınmıştır.''Animasyon ve Çizgi Filmin Türkiye' deki Tarihi Gelişimi'' adlı üçüncü bölümde; Türkiye'deki Animasyon sanatının gelişimine katkıda bulanan sanatçılar ve yapmış olduklarıçalışmalar örnekler verilerek araştırılmıştır.''Seramik/Animasyon ilişkisi ve çalışan sanatçılar'' adlı dördünce bölümde; canlandırmasanatını seramik form ve bünyelerden faydalanarak aktaran sanatçılardanbahsedilmiştir.Kişisel seramik uygulamalarının bulunduğu altıncı bölümde; üç boyutlu seramik figürlerile kullanılan kaidelerde çizgisel devamlılığa yer verilerek anlatılmak istenen yaşamsaldöngü ve hikayeler ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Animasyon, canlandırma, çizgi, devamlılık-tamamlama, seramik In the first part of the artwork report, the definition of animation and anime is exslained.That today's cartoon cinema has been maintained from the beginnning to the presentresults from the fact that the art of animation is one of the essential visual elements.In the second part, where Norman McLAREN, Winsor MCCAY, Emile COHL'sinnovations and contributions to animation cinema are discussed, as well as Walt Disneyand its characters, Conan the Barbarian's development processes are discussed.In the third part, which is called ''Animation and the Historical Development of Cartoon inTurkey''; artists who contribute to the development of animation art in Turkey and theirWorks are studied by giving examples.In the fourth section, titled ''Ceramic/Animation relationship and working artists''; theartists who have transferred the animation art by using ceramic forms and bodies arementioned.In the sixth section, where personal ceramic applications are found; the life cycle andstories that are intended to be told by including linear continuity on the pedestals whichare used with three-dimensional ceramic figures are discussed.Keywords: Animation, line, continuity, completion, ceramic
Collections