Çocuk kitabı resimlemelerinde deneysel malzeme kullanımı: Okul öncesi çocuk şarkılarını içeren bir kitap resimlemesi ve tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitaplar çocuğun gelişimini etkileyen önemli en önemli kaynaklar olmaktadır. Resimliçocuk kitapları bir oyun nesnesi olarak algılanıyor. Kitaplar, çocuğun hayal kurmasınıve düşünmesini sağlarken, onu yaşama hazırlamaktadır. Çocuğun ilk sanatsal eğitimiresimli çocuk kitaplarıyla başlamaktadır. Resimli çocuk kitaplarının anlama becerilerive kelime dağarcığını geliştirirken görsel okuma süreci de başlamış bulunmaktadır.Resimli çocuk kitaplarındaki resimler okuma gelişimi için zorunlu bir unsurdur.Geçmişten günümüze dünya ve Türkiye'de farklı malzemelerle çocuk kitaplarıhazırlanmıştır. Çocuk kitabı resimlemede kullanılan teknikler incelendiğinde tarihselsüreç içinde farklı yaklaşımların uygulandığı görülmektedir. Sulu Boya, kuru kalem,plastin, kağıt, pastel vb. geleneksel tekniklerin yanında bilgisayar ortamında yapılmışörneklere de yer verilmektedir. Geleneksel resimleme tekniklerinin dışında üç boyutlufarklı bir yaklaşım olan şeker çikolata gibi yenilebilir malzemelerle bir çocuk kitabıoluşturmak çocuğun kitaba dikkatini çekebilir. Sözü edilen kuramsal araştırmanınışığında, çocuk kitabı resimleme de üç boyutlu yaklaşımlara ağırlıklı olmak üzere, renk,tipografi ve oluşturulan sahne fotoğraflarının uyumlu bir şekilde düzenlendiği, şekerhamuru, çikolata ve şeker kullanılarak, üç boyutlu teknikle gerçekleştirilen bir resimliçocuk kitabı oluşturulmaktadır.Birinci bölümde resimli çocuk kitaplarının tanımlanması, dünyada ve Türkiye'de zamaniçindeki gelişimi incelenmektedir. Kitapların çocuk eğitimindeki öneminden hareketle;okul öncesine ait kitapların çocuklar üzerindeki bilişsel, psikolojik etkilerinden sözedilmektedir. Resimli çocuk kitaplarının eğlence ve eğitim aracı olarak çocuküzerindeki etkileri incelenecektir. Bu kitapların türleri de çalışmaya dahil edilmektedir.İkinci bölümde resimli çocuk kitapların biçim ve içerik bakımdan incelenmiştir. Çocukkitaplarının niteliksel özellikler üzerinde değerlendirilmesi ve kitapta bulunmasıgereken özellikler üzerinde durulmaktadır.Çalışmanın üçüncü bölümünde resimli çocuk kitaplarında kullanılan iki ve üç boyutluyaklaşımlar incelenmiştir. Geleneksel yöntemlere ek olarak yeni bir teknik olan çikolatave şekerden hazırlanmış resimlemelerin örnekleri sunulmuştur.Çalışmanın dördüncü bölümünde çocuk şarkılarından ve ses öbeklerinden oluşanörnekler incelenmiştir. Ses öğelerinin birleşimi ve görsel anlatımla tamamlanması,işitsel ve görsel iletişimin birleşimiyle güçlü ve hiç uygulanmamış bir alana kapıaçılmıştır. Resim ve müzik, her iki sanat dalının birleştiği resimli çocuk kitabının çocukiçin önemi anlatılmaktadır. Bilişsel ve işitsel düzeye uygunluk açısından birden fazladuyuya hitap eden resimli çocuk kitapları incelenmekte ve nitelikleri açısındandeğerlendirilmektedir.Beşinci ve son bölümde hazırlanan çocuk kitabı resimlemeleri de üç boyutlu biryaklaşımda, görüntü, renk ve tipografinin uyumlu bir şekilde düzenlendiği, şekerhamuru, şeker ve çikolata kullanılarak, farklı bir resimleme ve işitsel yönü olan çocukşarkıları kitabı sunulmaktadır. Bu bölümde kitabın oluşum aşamaları anlatılmakta,geleneksel resimli çocuk kitabından farklı olarak sıra dışı tekniklerin kullanılmasınınönemi vurgulanmaktadır. Books are regarded as an important element affecting the development of the child.İllustrated childrens books as game objects. She prepares her for life while enablingher to dream and think with books. The first artistic education of the child begins withillustrated children's books. While developing the comprehension skills and vocabularyof illustrated children's books, the visual reading process has also begun. Pictures inchildren's picture books are an essential element for reading development.From past to present, children's books have been prepared with different materials inthe world and in our country. When the techniques used in illustrating children's booksare examined, it is seen that different approaches have been applied in the historicalprocess. Watercolor, pencil, plasticine, paper, pastel, etc. In addition to traditionaltechniques, examples made in a computer environment are also included.Creating a children's book with edible materials such as candy chocolate, which is adifferent three-dimensional approach apart from traditional illustration techniques, canattract the child's attention to the book. In the light of the aforementioned theoreticalresearch, a children's picture book is created in which the color, typography and scenephotographs are arranged in harmony with three-dimensional approaches in children'sbook illustration, using sugar paste, chocolate and sugar, using a three-dimensionaltechnique.In the first part of the definition of children's picture books in the world and in Turkey itis examined development over time. Based on the importance of books in educationfor children; The cognitive and psychological effects of preschool books on children arementioned. The effects of illustrated children's books on children as entertainment andeducational tools will be examined. Types of these books are also included in the study.In the second chapter, the picture books for children are examined in terms of form andcontent. The qualitative features of children's books and the features that should beincluded in the book are emphasized.In the third part of the study, two and three dimensional approaches used in illustratedchildren's books were examined. In addition to traditional methods, examples ofillustrations prepared from chocolate and sugar, a new technique, are presented.In the fourth part of the study, samples made up of children's songs and vocal phraseswere examined. The combination of sound elements and complementing with visualexpression, the combination of auditory and visual communication has opened thedoor to a powerful and never-applied field.The importance of the illustrated children's book, which combines painting and musicand both branches of art, is explained. Picture books for children appealing to morethan one senses are examined and evaluated in terms of their qualities in terms ofcompliance with cognitive and auditory levels.In the fifth and last chapter, a children's song book with a different illustration andauditory aspect, using sugar paste, sugar and chocolate, in which the image, color andtypography are arranged harmoniously in a three-dimensional approach, is presented.In this section, the formation stages of the book are explained and the importance ofusing extraordinary techniques unlike the traditional picture children's book isemphasized.
Collections