Sanat nesnesi algısında yalınlık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatta yalınlık, öznel yargılardan bağımsızlaşmaya çalışan bir yaklaşım olarak özetlenebilir. Nesnenin varlığı, öznenin nesneye dair algısı gibi çeşitli başlıkları irdeler ve temsilsizlik ile birlikte bir eserin ne anlam ifade edebileceğini irdeler. Malevich, Mondrian, Gabo gibi sanatçıların gerçekliğe, eser ve gerçeklik arasındaki ilişkiye dair tavırlarındaki yalınlaşma, nesneye ve esere yönelik alternatif bir yaklaşımın nasıl mümkün olabileceğinin temellerini atmıştır. Bu kişilerin ve düşüncelerin aralarında belirli farklar olsa da, yalınlık bağlamında, hem plastik hem de düşünsel açıdan gözle görülür bir benzerlik de bulunur ve yalınlığa dair ortak bir söylemde buluşurlar: Nesnenin algısı ile öznenin bilgisi farklı varlık durumlarıdır. Bu raporun amacı yalınlığın karakteristik özelliklerini belirlemek ve eserin algılanışındaki izlerini takip etmektir. Plainness in art can be summarized as an artistic approach which tries to gain independence from subjective judgements. It examines topics such as subject's perception of object and abstains from making knowledge a part of the artwork. Relationship between the artwork and reality that can be observed in artists such as Malevich, Mondrian and Gabo have made an alternative approach about the subject and the object possible. Although these names might differ in thought, in means of plainness, there is a considerable similarity and their discourse overlaps on one idea; the perception of the object and the information of the subject are different states of existence. This report aims to determine the characteristic traits of plainness and trace its effects in perception of the artwork.
Collections