Video performans alanında bedenin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Video Performans Alanında Bedenin Kullanımı` başlıklı rapor kapsamında beden kavramından hareketle `Performans` ve `Video Performans` ilişkisi irdelenmiştir. Bu ilişkinin ortak noktası olan beden kavramının geçmişten günümüze kadar olan süreç içerisinde geçirdiği değişim ve dönüşümler açıklanmaya çalışılmıştır. İlkel dönemlere kadar uzanan bu süreçte beden, sanatın ana konusu olarak var olmuştur. Sanatta bedenin kullanımı farklı biçimler ve farklı anlamlar içerse de her zaman kendisini var etmiş ve modernizmden sonrasına uzanan süreçte özellikle Performans Sanatıyla birlikte bedenini kullanarak mesele edindikleri konuları anlatmak, sorgulamak isteyen sanatçılar için beden, en temel ifade araçlarından biri haline gelmiştir. Videonun sanata sunduğu yeni üretim teknikleri sayesinde, video alanında üretim yapan sanatçılardan farklı olarak performans sanatçıları, Performans Sanatı ile Video Sanatının buluştuğu noktada Video Performans ile kendilerine yeni bir alan yaratmıştır. Video Performans alanında beden, görünmenin gösterilmesiyle birlikte kendisine yüklenen anlamları ve tanımları farklı bir boyutta sorgulanabilir hale getirmiştir. Böylece yüzyıllardır felsefe, sosyoloji, psikoloji, politika ve dinsel inançlar dâhilinde bir tartışma konusu olan ve Performans Sanatıyla birlikte doğrudan sanata dâhil olan beden, video teknolojisi ve bu teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde farklı üretim biçimleriyle yeniden ele alınmış ve sanatsal üretimlerinde bedenini kullanan sanatçılar için beden üzerinden düşünce üretme biçimlerinin çeşitlenmesine yol açmıştır.Bu rapor kapsamında Video Performans aracılığıyla beden üzerinden düşünce üretme biçimleri sorgulanmış ve bu sorgulamalar kişisel çalışmalarla desteklenmiştir. Within the scope of the report titled `The Use of the Body in the Field of Video Performance`, the relationship between `Performance` and `Video Performance` was examined based on the concept of body. It has been tried to explain the changes and transformations that the concept of body, which is the common point of this relationship, has undergone in the process from past to present. In this process, which dates back to primitive times, the body has existed as the main subject of art. Although the use of the body in art has different forms and different meanings, it has always existed and in the process extending after modernism, the body has become one of the most basic means of expression for artists who want to express and question the subjects they have taken issue with, especially with Performance Art. Thanks to the new production techniques that video offers to art, performance artists, unlike artists who produce in the field of video, have created a new space for themselves with Video Performance at the point where Performance Art and Video Art meet. In the field of Video Performance, the body has made the meanings and definitions attributed to it questionable in a different dimension with the display of the unseen. Thus, the body, which has been a subject of discussion within the scope of philosophy, sociology, psychology, politics and religious beliefs for centuries and which is directly involved in art with Performance Art, has been reconsidered with different production forms thanks to video technology and the possibilities offered by this technology, and for artists who use their bodies in their artistic productions, it has led to the diversification of the ways of producing thoughts through the body.Within the scope of this report, the ways of producing thoughts through the body were questioned through Video Performance and these inquiries were supported by personal studies.
Collections