F. Mendelssohn op.64 Mi Minör Keman Konçertosunun O. Sevcik'in op.21 egzersizleri üzerinden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alman besteci Felix Mendelssohn-Bartholdy 19. yüzyılın en değerli bestecilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Mendelssohn'un bestelediği ve keman repertuvarında oldukça önemli bir yeri olan op.64 mi minör keman konçertosu, naif ve şeffaf olmasının yanı sıra, tutkulu ve gösterişli bir yapıya sahiptir. Bu yüzden tekniksel ve müzikal açıdan zaman zaman icracıları zorlayacak bir konçerto haline gelebilmektedir.Yıllar boyunca ünlü keman eğitimcileri tarafından keman repertuvarına çeşitli teknik egzersiz metotları kazandırılmıştır. Bu ünlü eğitimcilerden birisi de 20. yüzyılda yaşamış olan Otakar Sevcik'tir. Sevcik, yaşadığı dönem boyunca kendini keman eğitimine adamış ve keman repertuvarına eğitim açısından çok sayıda kitap kazandırmıştır. Bunlardan birisi de Mendelssohn mi minör keman konçertosu için yazılmış op. 21 analitik egzersizler metotudur. Bu çalışmada Sevcik'in egzersizleri ve konçertonun pasajlarının analiz edilerek, Sevcik'in egzersizleri ışığında `Mendelssohn op.64 mi minör keman konçertosu` için icracıya getirebileceği katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu süreçte Sevcik'in keman çalışmaya mantıksal ve pedagojik yaklaşımı üzerinde durulmaya çalışılmıştır. İnceleme sonucunda edinilen bulgular ışığında; keman repertuvarında önemli bir yere sahip bu konçerto için bir çalışma kılavuzu olup, icracıya Sevcik'in egzersizleri yardımıyla yeni bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmiştir. German composer Felix Mendelssohn-Bartholdy is considered one of the most valuable composers of the 19th century. Composed by Mendelssohn and having a very important place in the violin repertoire, the violin concerto in E minor op.64 has a passionate and flamboyant structure as well as being naive and transparent. Therefore, it can become a concerto that will force the performers from time to time, technically and musically.Over the years, various technical exercise methods have been added to the violin repertoire by famous violin educators. One of these famous educators is Otakar Sevcik, who lived in the 20th century. Sevcik has devoted himself to violin education throughout his life and has brought many books to the violin repertoire in terms of education. One of them is the op for Mendelssohn violin concerto in E minor. It is a method of 21 analytical exercises. In this study, it is aimed to analyze Sevcik's exercises and the passages of the concerto and to examine the contributions that Sevcik can bring to the performer for `Mendelssohn op.64 E minor violin concerto` in the light of Sevcik's exercises. In this process, it was tried to focus on Sevcik's logical and pedagogical approach to violin study. In the light of the findings obtained as a result of the examination; It is a study guide for this concerto, which has an important place in the violin repertoire, and it is aimed to give the performer a new perspective with the help of Sevcik's exercises.
Collections