Max Reger op.131d sol minör birinci viyola suitinin form, stil ve teknik açılardan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Max Reger, Geç-Romantik dönem bestecileri arasında yer alan ve Romantik Dönemin stilinefarklı bir anlayış getirerek yeni renkler kazanmasını sağlayan bir besteci olarakgörülmektedir. Bu stillerden biri olan Geç-Wagner kromatizminde büyük bir olgunluğaerişmiştir. Bununla beraber Johann Sebastian Bach'tan etkilenmesiyle eserlerinde Barokdönemin kontrpuantal dokularını görkemli bir biçimde kullanmış ve klasik döneminformlarına da büyük bağlılık göstermiştir. Bu stilleri eserlerinde başarılı bir şekildebirleştirmeyi başaran Reger, aynı hibrit düşünce ile 19. yüzyıl geç-romantizmin ardılı ve 20.yüzyıl erken-modernizmin öncüsü olarak konumlandırılmıştır.Max Reger'in kendine özgü stili, onun solo enstrüman için ve oda müziği yapıtlarında dahada belirginleşmiştir. Son dönemlerinde yazdığı Op. 131'de topladığı, keman için `Prelüd veFüg (op131a)`, iki keman için eski stilde yazılmış kanonlar ve fügler (op131b), viyolonseliçin yazdığı üç Süit (op131c) ve son olarak viyola için yazdığı üç Süit (op131d) bu anlamdaörnektir.Viyola için yazdığı Solo Viyola Süitleri (op131d), viyola repertuvarının önemli eserlerindenbiridir. Bu üç süit çoğu uluslararası viyola yarışmalarının repertuvarlarında zorunlu olarakistenmesiyle beraber, çoğu konservatuvarların viyola müfredatlarında da büyük önemesahiptir. Bu çalışmada Op. 131d Sol Minör Birinci Viyola süiti detaylı olarak incelenmiştir.Anahtar Sözcükler: Max Reger, Solo Süit, Viyola Süit, Viyola, Form Analiz Max Reger is seen as a composer who is among the late-Romantic period composers,bringing a different understanding to the style of the Romantic period and enabling it to gainnew colors. It reached a great maturity in Late-Wagner chromatism, which is one of thesestyles. However, under the influence of Johann Sebastian Bach, he used the counterpointaltextures of the baroque period in his works magnificently and showed great devotion to theforms of the classical period. Successfully combining these styles in his works, Reger haspositioned this hybrid idea as the successor of 19th century Late-romanticism and the pioneerof 20th century early-modernism.Max Reger's distinctive style is further evident in his solo instrument and chamber works. Inthis sense, he wrote the Prelude and Fugue (op131a) for the violin, which he collected in theOp. 131 he wrote in his last years, the old style canons and fugues for two violins (op131b),the three Suites he wrote for the cello (op131c), and the last three Suites he wrote for theviola (op131d). is an example.These viola suites (op131d) for viola are one of the important works of the viola repertoire.While these three suites are required in the repertoires of most international violacompetitions, they are also of great importance in the viola curricula of most conservatories.In this work, Op. 131d The First Viola Suite in G Minor has been studied in detail.Keywords: Max Reger, Solo Suite, Viola Suite, Viola, Form Analysis
Collections