Resim sanatında algı ve imge ilişkisi bağlamında belirsizlik olgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Algılama sürecinin anlaşılması, belirsizlik alanlarını anlamlandırmak için önemlidir. Algınınduyumsal sürecinin başlamasından bilinçte tanımlanma anına kadar geçen zaman aralığı,zihinde şekillenen imgenin varoluş biçimini belirler. İmgenin hangi zamanlarda vekoşullarda değişime uğradığı ise belirsizlik durumlarındaki değişim ve dönüşümlerinanlamlanmasına ilişkindir. Algının duyusal işlemlerle başlayan süreci, bütünleşik bir algıylagerçekleşir: zihin, akış ve oluş halinde bir imge yaratır. Ancak bu varoluş biçimi hiçbirzaman varlığın kendisiyle özdeş değildir, bilincin akışkan yapısı-zihin ile sürekli değişir vebelirsizleşir. Bu bağlamda tez algı ve imge ilişkisinde, belirsizlik halindeki zihnin imgeyibiçimleme süreçlerine odaklanır. Belirsizliğin felsefi, fizyolojik ve sanatsal boyutlarıkapsamlı bir araştırmayla incelenmiş ve resim sanatında imgenin belirsizliğini direkt veyadolaylı olarak konu edinen sanatçılar araştırılmıştır. Teknolojinin sunduğu yeni olanaklarimgenin belirsizliği kavramına yeni ve farklı açılımlar sunmuştur. Tez kapsamında buyaklaşımla belirsizlik kavramı üzerine uygulama çalışmaları yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Sanat, resim, belirsizlik, algı, imge, zihin Understanding the process of perception is important for understanding areas ofindeterminacy. The time december from the beginning of the sensory process of perceptionto the moment of identification in consciousness determines the way of existence of theimage that is formed in the mind. At what times and conditions the image undergoes changes,it is related to the understanding of changes and transformations in states of uncertainty. Theprocess of perception, which begins with sensory processes takes place with an integratedperception: the mind creates an image in a state of flow and formation. But this form ofexistence is never identical with the being itself, the fluid structure of consciousness-itconstantly changes and becomes ambiguous with the mind. In this context, the thesis focuseson the processes of shaping the image of the mind in a state of uncertainty in the relationshipof perception and image. The philosophical, physiological and artistic dimensions ofambiguity have been studied with a comprehensive research and the artists who directly orindirectly address the indeterminacy of the image in the art of painting have beeninvestigated. The new possibilities offered by technology have offered new and differentexpansions to the concept of indeterminacy of the image. Within the scope of the thesis,application studies have been carried out on the concept of indeterminacy with this approach.Keywords: Art, painting, indeterminacy, perception, image, consciousness
Collections