Restoran ve kafe iç mekân tasarımlarında sosyal medyanın etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesi ve sosyal medya kullanımının günümüz koşullarında kayda değer bir oranla artmasıyla birlikte, yaşam tarzımız ve davranış şekillerimiz de hızla değişmektedir. Dünyanın tamamını etkisi altına alan bu gelişmeler doğrultusunda, toplumlar bu yaşayış biçimine uyum sağlamış, hatta bunun bir parçası haline gelmiştir. Yaşanan bu değişiklikler sadece insanları değil, aynı zamanda insanların yaşadığı çevreleri ve mekânları da yoğun bir şekilde etkilemiştir. Mekânların çağımız koşullarına uygun şekil alması sebebiyle bu konuda en çok sorumluluk üstlenmesi gereken iç mimar, tasarımcı ve mekânları şekillendiren diğer meslek grupları da buna uygun hareket etmektedir. Tasarım süreçlerinde yer alan kriterlere ve yol haritalarına artık bir yenisi daha eklenmiş ve sosyal medya da bu sürece dâhil edilmiştir. İnsan algısını yönlendirerek tüketimi artırmayı hedefleyen politikalarda önemli rol oynayan reklam sektörüne, doğal yollarla artık sosyal medya da eklenmiştir. Bu yöntemi yani sosyal medyayı insanlar doğal bir süreçle, çoğunlukla maddi bir kâr amacı gütmeden, gittikleri mekânları, yedikleri yemekleri, kullandıkları eşyaları sosyal medya üzerinden paylaşarak ve yorumlayarak kullanmakta ve bu da doğal bir reklam ve algı süreci oluşturmaktadır. Bu durumu mekân tasarımı açısından incelediğimizde ilk karşımıza çıkan örnek restoran ve kafe iç mekânlarıdır.Bu tez çalışmasında gerçekleştirilen araştırma ve mekânsal analizler doğrultusunda sosyal medyanın özellikle restoran ve kafe iç mekân tasarımlarına bir tasarım kriteri olarak görülmesi gerektiği ve iç mekân tasarımında önemli bir etkisinin olduğu ortaya konmaktadır. With the rapid advancement of technology and the increased use of social media in today's world, our lifestyle and behavior patterns are rapidly changing. With these developments affecting the entire world, people have adapted to and even become a part of this way of life. These changes have had a significant impact not only on people, but also on their environment and living spaces.Because places are being shaped in response to current conditions, interior designers, designers, and other professional groups shaping the spaces have begun to behave accordingly. With this in mind, social media has been added to those design process criteria and road maps.Social media has also naturally entered the advertising sector, where it plays an important role in policies aimed at increasing consumption by influencing human perception. People use social media in a natural way, mostly without financial gains, by sharing and interpreting the places they visit, the food they eat, and the items they use, resulting in a natural advertising and perception process. Restaurants and cafes are the first things that come to mind when we consider this situation from the point of view of space design.The purpose of this thesis is to demonstrate that `social media has an effect on restaurant and cafe interior design in terms of design criteria` through research and spatial analysis.
Collections