Grafik tasarımda etkileşimli animasyonların kullanımı ve istiklal yolunu tanıtıcı bir etkileşimli animasyon projesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji, çoklu ortam cihazlarını gündelik hayatın ayrılmaz bir parçasıhaline getirmiştir. Çoklu ortam cihazları ve internetin birçok yaş grubundankullanıcı tarafından sıklıkla kullanılması e-öğrenmeyi eğitimde sıklıkla kullanılanbir unsur olarak karşımıza çıkarmaktadır. E-öğrenmenin, çoklu ortam kuramınagöre, öğrenme üzerinde pozitif etkisi bulunmaktadır. Etkileşimli animasyonlar,görsel ve işitsel kanallar üzerinden bilgi iletimi yapmakla beraber, kullanıcıyageri bildirim olanağı vermektedir. Bu sebeple etkileşimli animasyonçalışmalarının e-öğrenme materyali olarak kullanılması akılda kalıcılıkbağlamında faydalı olacaktır. İstiklâl Savaşı'nın 100. Yıl Kutlamaları sırasında,etkileşimli animasyon tekniği ile yapılan bir animasyon filmi ile İnebolu'danAnkara'ya uzanan, zorlu `İstiklâl Yolu` için eğitici bir içerik hazırlanması İstiklâlYolu'nda önemli bir durak noktası olan Çankırı'nın tanınırlığı için oldukça önemlidir.Çocuk ve gençlerin bu zorlu rotada yaşananları öğrenmesi, İstiklâl Savaşı'nıngidişatı ve lojistik sorunlarını kavraması ise çalışmanın hedefi olmuştur.Çalışmanın birinci bölümünde grafik tasarımda etkileşim başlığı altında iletişimkavramı, etkileşim ve çoklu ortam kavramları incelenmiştir. Çoklu ortamda öğrenmeve çoklu ortamda tasarım ilkeleri de bu başlığın altında çoklu ortam kavramıbaşlığının alt başlıkları olarak irdelenmiştir. İkinci bölümde ise animasyon başlığı yeralmaktadır. Animasyonda temel prensipler, animasyon teknikleri, animasyonuneğitim alanında kullanılması ve etkileşimli animasyon kavramı ikinci bölüm olananimasyonun alt başlıkları olarak çalışmada yerini almıştır. Üçüncü bölümde iseİstiklâl Yolu etkileşimli animasyon projesinin tarihi alt yapısı, ve proje bölümübulunmaktadır. Daha sonra doldurulacaktır.Developing technology has made multimedia devices an integral part of everydaylife. The frequent use of multimedia devices and internet by users from many agegroups presents e-learning as a frequently used element in education. According tomultimedia theory, e-learning has a positive effect on learning. Interactiveanimations provide feedback to the user as well as transmitting information throughvisual and auditory channels. For this reason, it is quite reasonable to use interactiveanimation studies as e-learning material. During the 100th Anniversary Celebrationsof the Turkish War of Independence, an animated film made with interactiveanimation technique and an educational content for the challenging `İstiklâl Yolu`stretching from İnebolu to Ankara. is very important for Another goal of the study isfor children and young people to learn about what happened on this difficult route,the course of the War of Independence and logistics problems.In the first part of the study, the concept of communication, interaction andmultimedia concepts under the title of interaction in graphic design were examined.The principles of learning in multimedia and design in multimedia are also examinedunder this title as sub-titles of the concept of multimedia. In the second part, thereis the animation title. The basic principles in animation, animation techniques, theuse of animation in the field of education and the concept of interactive animationhave taken their place in the study as the sub-titles of animation, which is the secondpart. In the third section, there is the historical infrastructure of the Istiklal Yoluinteractive animation project, and the project section.
Collections